menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een blije sinenis of eentje die waarschijnlijk de pijp uit gaat

cactusjen

Cactusjen

hoi,
De sinensis staat nu al een 2 tal weken in de serre 's nachts en overdag buiten aangezien het weer sterk verbeterd is (vandaag zelfs helderblauwe lucht en 12° in de zon).

Wat nu mijn vraag/opmerking is:

hij heeft een behoorlijk aantal knoppen aangemaakt in de zomerperiode (aangekocht begin mei). Hiervan zijn er 2 uitgekomen waarvan 1 iets kleiner dan een pingpongballetje. Deze laatste is in de herfst pas gekomen. De andere knoppen gebeurde niets mee en hangen nu nog steeds aan de plant, net zoals de 2 vruchten. Is dit positief of negatief? Enerzijds hangt de plant behoorlijk vol met knoppen, anderszijds hangen deze er al maanden aan. De 2 vruchten hebben ook geen groei meer gekend door de winter.
dinsdag 8 februari 2011 - 12:17
ben45

Ben45

In de winter moet er, als het goed is, niet al te veel veranderen aan een citrus: gewoon winterrust.
Knoppen: wat bedoel je daar mee? 2 uitgekomen? Vruchtjes of bloem- of bladknoppen?
Vruchten worden in de winterperiode niet of maar heel weinig groter.
Bloemknoppen zullen komende maanden verschijnen. Ook bladknoppen zullen als het warmer wordt wat groter worden en uitgroeien tot nieuwe scheuten.
Geduld is een schone zaak.
Groetjes, Ben.
dinsdag 8 februari 2011 - 20:47
cactusjen

Cactusjen

Het zijn tot nu toe allemaal bloemknoppen die er op staan. De hele winter door zonder verandering. Dan denk ik dat de plant ok is. Alleen vraagb ik me af of de bloemknoppen die erop staan nu effectief zullen openbloeien of afvallen?
dinsdag 8 februari 2011 - 23:51
Frankster

Frankster

Mijn citroen heeft tijdens zijn winterrust ook aantal bloemknoppen aangemaakt; als het wat warmer wordt en de dagen lengen, komen ze vanzelf wel open, dus geduld
woensdag 9 februari 2011 - 13:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).