Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hoi,
De sinensis staat nu al een 2 tal weken in de serre 's nachts en overdag buiten aangezien het weer sterk verbeterd is (vandaag zelfs helderblauwe lucht en 12° in de zon).
Wat nu mijn vraag/opmerking is:
hij heeft een behoorlijk aantal knoppen aangemaakt in de zomerperiode (aangekocht begin mei). Hiervan zijn er 2 uitgekomen waarvan 1 iets kleiner dan een pingpongballetje. Deze laatste is in de herfst pas gekomen. De andere knoppen gebeurde niets mee en hangen nu nog steeds aan de plant, net zoals de 2 vruchten. Is dit positief of negatief? Enerzijds hangt de plant behoorlijk vol met knoppen, anderszijds hangen deze er al maanden aan. De 2 vruchten hebben ook geen groei meer gekend door de winter.
In de winter moet er, als het goed is, niet al te veel veranderen aan een citrus: gewoon winterrust.
Knoppen: wat bedoel je daar mee? 2 uitgekomen? Vruchtjes of bloem- of bladknoppen?
Vruchten worden in de winterperiode niet of maar heel weinig groter.
Bloemknoppen zullen komende maanden verschijnen. Ook bladknoppen zullen als het warmer wordt wat groter worden en uitgroeien tot nieuwe scheuten.
Geduld is een schone zaak.
Groetjes, Ben.
Het zijn tot nu toe allemaal bloemknoppen die er op staan. De hele winter door zonder verandering. Dan denk ik dat de plant ok is. Alleen vraagb ik me af of de bloemknoppen die erop staan nu effectief zullen openbloeien of afvallen?
Mijn citroen heeft tijdens zijn winterrust ook aantal bloemknoppen aangemaakt; als het wat warmer wordt en de dagen lengen, komen ze vanzelf wel open, dus geduld