menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog een vraagje maar nu over passiflora

Ga naar meest recente reactie

jungle

Jungle

weet iemand hoe ik passievruchten aan mijn passieflora kan krijgen.
want ik heb dit jaar voor het eerst bloemn, aan mijn plant gehad maar toen ze uitbloeiden vielen ze er gewoon af. weet iemand hier de oorzaak van.
alvast bedankt.
woensdag 22 december 2010 - 12:06
jungle

Jungle

ik weet dta de vruchten niet altijd even lekker zijn maar het zou toch leuk zijn om vruchten te hebben. ik heb d e passiebloem: passiflora caerulea
groetjes
woensdag 22 december 2010 - 12:16
jungle

Jungle

ja dit heb ik gedaan want je weet nooit he met dat weer. maar momenteel ziet hij er goed uit .
groetjes jari
woensdag 22 december 2010 - 12:21
hentv

Hentv

Hoi

als er geen beestjes zijn voor de bestuiving zoals bijen en hommels en dergelijke moet je met de hand bestuiven.
De vruchten van de caerulea zijn pas goed rijp en eetbaar als de vruchtwand orange is en zacht en hij heel gemakkelijk van de plant is te halen.
Hard trekken is dus niet rijp.

Gr Hent

donderdag 30 december 2010 - 13:46
linkin711

Linkin711

Op de P.caerulea hebben we op de kinderboerderij geen uitbundige bloei maar wel mini vruchtjes ....zijn we niks mee hoor!!!
donderdag 30 december 2010 - 18:21
hentv

Hentv

Hoi Jungle

heb je de plant binnen in pot staan of buiten in de volle grond.

Gr Hent

donderdag 6 januari 2011 - 15:09
smoke

Smoke

je kan altijd de bloemen zelf bevruchten met een penseeltje meestal doen de insecten het, maar bij mijn ondervinding heb ik al jaren gehad dat ik geen vruchten heb en de andere jaren wel

maar met een penseeltje lukt het wel maar ik zou wel het stuifmeel van een andere bloem nemen voor de bevruchting
groetjes
dinsdag 8 februari 2011 - 21:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).