menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bananen in garage

Ga naar meest recente reactie

wim1970

Wim1970

Hoi

Heb enkele weken geleden, net voordat er lichte nachtvorst kwam al mijn bananenplanten uitgedaan, in pot gestoken en in de garage gehuisvest.

Nu zijn er sommige bladeren na enkele weken tijd geel aan het worden...
is dat normaal ?? Of moet ik me hierover zorgen maken?

Wim
zondag 31 oktober 2010 - 17:49
Plantadvies

Plantadvies

Welk soort heb je wim?

Plantadvies
http://plantadvies.com
zondag 31 oktober 2010 - 18:05
zourky

Zourky

Zou het niet kunnen bij gebrek aan licht,ik had verleden jaar er buiten staan in volle grond en die groeide als kool,ze waren goed ingepakt met noppenfolie en hooi de bladeren had ik af gesneden,het was de bedoeling de stam te overwinteren,maar helaas na de winter alles zo rot als .....Nu heb ik een jonge plant maar ook te groot om in de veranda te zetten,hij staat in een grote bloempot 60 hoog en 50 breed,daar heb ik noppenfolie rond gewikkeld van onder de pot tot boven de plant hij staat in een serre zonder verwarming,wat ik wel gedaan heb ook voor de eerste keer aan de voet van de plant op een stokje vastgebonden een lamp van vijf watt en als ze nu nachtvorst geven dat het ook in de serre zou vriezen steek ik de stekker in en doe de folie aan de bovenkant wat dicht,het lampje zorgt voor wat verwarming genoeg dat het binnen in de ruimte niet vriest,het is wel geen spaarlamp want die geven geen warmte af.Het is te proberen het resultaat zal ik ook weten na de winter
Groetjes Richard
zondag 31 oktober 2010 - 18:18
wim1970

Wim1970

Ik heb volgende soorten (20 potten) :

-Musa Sikkimensis
-Musa Sikkimensis "Daj Giant"
-Musa Basjoo
-Musa Ensete Glaucum
-Musa Ensete Ventricosum "Maurelli"
-Musella Lasiocarpa
-Musa Dwarf Cavendish
-Musa ‘Dajaio’

De meeste soorten zouden het buiten toch niet overleven, zeker niet hier in Limburg, dus inpakken is geen oplossing.

Het zou best kunnen ja dat het door het minder licht is, maar kan het kwaad ??
Ik denk zo, zolang de stam en wortel maar niet bevriest, komt het wel goed, of niet?

Wim
zondag 31 oktober 2010 - 19:17
Fons

Fons

Door uw banaanplanten uit de grond te halen heb je de wortels doorgestoken waardoor de planten minder vocht kunnen opnemen vandaar gele bladeren, om te overwinteren kan je beter alle bladeren wegnemen enkel het laatste blad kan je laten staan als saptrekker,hou de potgrond tijdens de winter zo droog mogelijk.
Fons.
zondag 31 oktober 2010 - 20:07
wim1970

Wim1970

ok dank je Fons
dan zal ik de nog aanwezige bladeren alsnog afsnijden...

groetjes

Wim
zondag 31 oktober 2010 - 20:14
Janny46

Janny46

Had vorige winter ook een bananenplant binnen in pot.
Verloor vanzelf zijn blad,en kreeg deze zomer buiten
weer prachtige nieuwe bladeren.
Hoef denk ik het blad niet afteknippen, daar het vocht
terug loopt in de stam.

Groet Janine.
maandag 1 november 2010 - 16:14
zourky

Zourky

Het heeft niet geholpen met de lamp bij de banaanplant,de lamp stond bij de voet van de plant,en het heeft toch weer te hard gevroren,ik had beter de lamp aan de pot onderaan gelegd,de plant kon ik zo uit trekken hij was rot dus de wortels zijn nu bevroren en de noppenfolie rond de pot heeft niet geholpen.
Welke banaan soort kan beter tegen de koude ?
groetjes Richard
zaterdag 29 januari 2011 - 07:42
cetinel

Cetinel

ik weet niet welke je had,maar de basjoo en de sikkemensis kunnen (mits bescherming) de winter wel doorkomen...
zaterdag 29 januari 2011 - 12:02
wim1970

Wim1970

Hier zien de bananenplanten er nog niet zo slecht uit in de garage.
Het is er gemiddeld 5 graden...de meeste bladeren zijn wel bruin geworden
maar er is nog altijd één blad dat groen is (en nog niet open is) dus ik denk
wel dat ze het gaan overleven om komende lente terug buiten in volle grond te planten.

zaterdag 29 januari 2011 - 12:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).