menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit normaal

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Merk dat er dit jaar heel veel exoten zaad geven, is dit een uitzonderlijk jaar of komt het meer voor. Heb zelf nog niet echt veel zaad gehad aan eigen planten.
Dit jaar aan Bauhinia, Caesalpina, verschillende mimosa, Albizia, Erytrina, leucaena, ea.. Opmerkelijk is wel dat al deze zaden peulen zijn.
Ps. , geen vraag naar zaden aub, mochten er veel rijp worden plaats ik ze wel in een zadenlijst.

groetjes danny
woensdag 25 augustus 2010 - 20:44
Ernas

Ernas

Hallo Danny,

Bij mij is er niet meer zaad dan anders, zelfs integendeel... ik lees wel dat je een bauhinia hebt. Kun je mij zeggen in welke potgrond je deze geplant hebt ? Zelf heb ik nu het eerste jaar een bauhinia purpurea, maar deze staat nog steeds in de pot van toen ik hem aankocht. Verder bemerk ik dat veel uitgekomen blaadjes beschadigd zijn, zou dit een ziekte kunnen zijn ? Beestjes kan ik niet vinden.
Dank bij voorbaat,

Erna
donderdag 26 augustus 2010 - 09:44
printemps

Printemps

Ik heb op vakantie Bauhinia zaden gekocht,nog niet gezaait
Hier mag je ook tips voor achter laten

Alvast bedankt, mvg
donderdag 26 augustus 2010 - 13:44
danny2

Danny2

Aan het donkere weer zal het niet liggen, denk eerder aan de warme zomer daar de zaden zich toch al enkele maanden aan't vormen zijn.
Wat mijn bauhinia's betreft deze staan in dezelfde potgrond als de rest, is een 'Rumpo' potgrond, een tamelijk luchtige met heel veel stukken witveen.
Deze wordt ter plaatse samengesteld.
Heb in het voorjaar ook wat last gehad van slakken die de bladeren beschadigden en in de winter opletten voor spint, verder is het geen al te moeilijke plant, al zal het nooit een boom worden zoals in zijn thuisland.
Mijn planten zijn nu vier jaar en ongeveer 1,2m hoog, gewoon uit zaad opgekweekt.

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 27 augustus 2010 - 19:30
danny2

Danny2

De bloei van in juni

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 27 augustus 2010 - 19:33
Ernas

Ernas

bedankt voor de uitleg en de foto's ! Prachtige bloem...

groetjes, Erna
vrijdag 27 augustus 2010 - 20:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).