Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
tijdens de voorbije winter heeft mijn Ficus Benjamina veel blad verloren en tot op heden komen er slechts enkele blaadjes bij ! mag ik de kale takken er uit snoeien
of is dit niet aanteraden??
Ficus is niet echt, een kamerplant tenoemen ,hij wordt als zodanig mishandeld .
maar het is een levens echtte boom ,op Tenerife hebben ze ons, tijdens een rondtour, een oud piratennest laten zien, wat heel slim was gebouwd .
boven op de boom wortels , en zonder verstoring ervan, dus alles bleef op zijn plek .
hier hadden ze een ander soort Ficus gebruikt, maar deze was al, meer dan honderdjaar oud .
het snoeien van Ficus kan , maar is niet aanbevelings waardig ,
hij gaat ervan bloeden , en of dat bloeden stopt dat weet ik niet .
feit is wel dat de droogte, van de huis kamer ,deze bomen/planten vaak
parten speelt , dus als je een methode hebt ,om de droogte te verdrijven ,
ben je al een, heel eind op weg .
lichtte/beschaduwde standplaats ,en een volle teugwater is beter , als elkedag een
kleinbeetje , < natte voeten is echt funest > voor onze vriend .