menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Met spoed gezocht

Ga naar meest recente reactie

joopsmit

Joopsmit

Zoals ik al van de winter gemeld had dat de jeugd mijn kas met alles erin wat ik had aan planten in de fik gestoken heeft.
waarna dezefde nacht ook nog eens de vorst over heen is gekomen .
Ik zoek naar een pontirius trivolata (citroen ) en naar een Bougainvilla kleur paars .
Dit is de sterkste in dit soort en mijn stekken uit de bergen uit zuid Frankrijk heb ik dus niet meer .
Deze plant zou nu in het voorjaar tegen mijn warme zuid muur komen met achtergrond verwarming in de winter , Nu is dit dus klaar maar helaas dus geen BOUGAINVIILA. De bedoeling was om deze olant nu in het voorjaar uit te zetten en zo hem goed af te harden . Helaas duurd het nog een tijdje voor dat deze plant in de winkel staat en dus dan ook rechtstreeks uit een warme kas komt . Vandaar nu mijn op roep wie heeft er een plantje over of weet waar ik nu al deze krijgen kan .
Stekken kan ik nu nog niet om dat dus mijn kas nog plat ligt.
Groet Joop

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 14 april 2010 - 11:41
leeuwtje

Leeuwtje

Sorry, ik heb geen plantje over. Maar ik heb ze al wel in de verkoop gezien hoor. Praxis gaat ze dit weekend verkopen geloof ik met de plantjesmarkt. En verder denk ik dat palma verde ze al wel verkoopt via internet. Ik heb daar al vaker bij gekocht en ze zijn super!
woensdag 14 april 2010 - 12:03
joopsmit

Joopsmit

2 mei ben ik beslist weer net als vorig jaar in kerkrade Pinkstertreffen kan ik helaas niet om dat ik al meer dan 10 jaar een citroen (eendejes club ) treffen organizeer in Camping Bemelen
Heel aardig van je dat je op mijn verhaal gereageerd hebt .
Doet me zeer goed
Niet alle jeugd is negatief ik zie jeugd nog steets als positief ,zie mijn foto maar gemaakt op het winkel centrum met 5 graden onde nu
Joop

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 17 april 2010 - 23:58
Peppody

Peppody

Hallo Joop,
ik sta ook in Kerkrade op de plantjesmarkt. Ik verkoop niet de plantjes die je zoekt, ik heb voornamenlijk acers en deel de kraam met 2 anderen. Wellicht leuk om eens kennis te maken!

Groetjes
dinsdag 20 april 2010 - 22:44
joopsmit

Joopsmit

welnu dat komt even mooi uit dat je in acers doet
Bij mij is deze winter deze acer gesneuveld zie foto en nu zoek ik een niuw . Dus ????????????????????????????? meschien heb ik geluk .

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 21 april 2010 - 17:47
molleke32

Molleke32

Hallo,

U bent van Maastricht zie ik , wel bij ons in Genk (Belgie) voor u een half uurtje rijden zijn de bourgonvilla's al volop te koop in de kleur paars. Ze staan daar nog in het overdekte gedeelte van het tuincentrum.
En voor de rest is het daar ook wel de moeite.
Op 1 mei is het in Bokrijk (Genk) ook plantenbeurs met zeer speciale planten, mss ook wel degene die jij zoekt.
Groetjes
zaterdag 24 april 2010 - 15:52
Peppody

Peppody

Hoi Joop,

ik heb 2 kratten met Acer's: alleen de Acer Palmatum dat is volgens mij niet het soort wat bij jou kapot is gegaan. De grootste is ongeveer 40 cm hoog, kom maar kijken of er wat voor je bij staat. Ik heb gisteren ook nog zaailingen van de Trachycarpus fortunei kunnen kopen, hier neem ik ook 3 kratten van mee. Wat neem jij zoal mee?

Tot zaterdag (opbouwen) of zondag!

groetjes,
donderdag 29 april 2010 - 17:12
joopsmit

Joopsmit

Ik denk dat ik mijn altijd goede himeur en zonnig gezicht mee neem
Want wat planten betreft is alles wat ik toen had in flammen opgegaan waaronder 40 Trachycarpussen van 3 jaar en div anderre palmen ,orgideen en alle dailia,knollen waaronder zeer bizonderen , enzv .
groet Joop

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 30 april 2010 - 00:24
Peppody

Peppody

Dat is zeer spijtig, zulke prachtige planten! Vooral orchideeen, dat zijn mijn lievelingsbloemen. Ik heb 2 jarige Trachicarpussen mee, daar zoek je er maar 3 mooie van uit als je ze wilt hebben. Maar met die instelling van jou moet het zondag wel een geslaagde dag worden!

Tot zondag!

groet, Esther
vrijdag 30 april 2010 - 09:22
nexzz

Nexzz

Lijkt me verschrikkelijk wat je gebeurd is

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar ik hoop dat je weer langzaam aan wat moois bij elkaar krijgt, zodat je weer op nieuw kan beginnen.
vrijdag 30 april 2010 - 21:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).