menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druppels mandarijnboom Citrus reticulata

P e t e r

P e t e r

Hoi,

Op het blad van mijn mandarijnboom (Citrus reticulata), komen kleverige druppels. Net alof de plant aan zijn bladeren vocht verliest. Ik zie nergens beestjes zoals bladluizen. Later is er schimmelvorming van deze druppels.
Spint is mogelijk maar mijn Musella Lasiocarpa er vlak naast heeft er geen last van.
Hebben jullie een idee hoe dit komt.

De plant staat in hoge luchtvochtigheid in droge potgrond, veel licht en een temperatuur tussen 6 en 16°.

Als het niet regent verlucht ik. Heeft dit ook nut als het regent?

Peter
vrijdag 27 november 2009 - 20:03
Fons

Fons

Nochthans goed nakijken,sterroetdauw is vermoedelijk toch afkomstig van schildluis of bladluis misschien nu verdwenen door eventuele behandeling.
Blaadjes afwassen met een lichte zeepoplossing.
vrijdag 27 november 2009 - 21:21
P e t e r

P e t e r

Hoi Fonds,

Ik heb hem vandaag buiten onder een afdak gezet en hem eens goed onderhanden genomen met een warm sopje met dreft. Als toetje nog een scheutje water waarin al 3 weken tabaksbladeren liggen te weken.
Waarderen deed hij dit blijkbaar niet aangezien hij mij verschillende keren geprikt heeft tijdens deze behandeling.

Wel heb ik inderdaad goed verstopt tussen de bladeren enkele schildluizen gevonden.

Groetjes,

Peter
zaterdag 28 november 2009 - 15:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).