Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
vanochtend zat ik heel toevallig een snaar mijn lidcactus te kijken en toen zag ik al een redelijk aantal beginnende knopjes ontstaan, toch al 2-3mm groot. ik dacht dat lidcactussen pas rond de kerst zouden bloeien. ik ga ze nu geleidelijk aan iets meer water geven. want hij heeft de afgelopen weken een rustperiode gehad.
maar mijn vraag is eigenlijk of mijn plantje vroeg is of dat dat normaal is dat ze nu al knoppen gaan krijgen. en heb ik nu ook kans dat ze langer door zal bloeien?
Ik koop jaar in jaar uit nieuwe lidcactussen, omdat ik ze nooit meer in de bloei krijg. Deze zomer heb ik mijn cactus in een kasje in de tuin gezet, waar hij af en toe een plens water kreeg. Twee weken geleden heb ik hem naar binnen gehaald en nu staat hij vol in de bloei!! Is dit toeval, of is dit de manier om ze te behandelen?
ik heb drie lid cacteeen, waarvan 2 behoorlijk groot en die hebben zojuist uitbundig gebloeid. de hele zomer hebben ze buiten gestaan en bij het naderen van de bloei naar binnen gehaald.
de derde heeft een donkerrode kleur en die bloeit (inderdaad) rond kerstmis.
ik heb ze niet gekocht, maar ze zaten in een 'stukje' met andere plantjes. die zijn allemaal vergaan, maar het cactusje heb ik in een grotere pot en nieuwe aarde gezet.
het resultaat is geweldig.