Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het wil wel eens helpen als je iets te ruil hebt. Zelf heb ik helaas geen tropische zaden die ik wil afstaan (ik heb ze gekocht en wil ze dan natuurlijk ook planten), maar ik kan mij voorstellen dat mensen die tropische planten hebben die al zaden produceren deze sneller zullen afstaan.
(het is echter een stuk moeilijker om van een tropische plant zaden te verkrijgen dan bijvoorbeeld van een of twee jarige bloemplanten).
Maar je zou bijvoorbeeld ook je zaden kunnen kopen via internet (heb zelf goede ervaringen met exogarden (versheid zaden, prijs en levertijd)).
Veel succes met je zoektocht en natuurlijk met het kweken van de exotische zaden!
ik zoek allerlei soorten tropische planten zaaden maar niemand antwoord op mijn topic
Ik ervaar de opening van je topic als onaangenaam. Het komt op mij over alsof je verwacht dat je brievenbus ondertussen al lang overladen had moeten zijn met exotische zaden.
Ik las in je andere topic (van een week terug) dat je vooral geïnteresseerd bent in palmzaden en passiflora's. Misschien kun je op het forum kijken naar de topics over passiflora's. Als er eentje is die je mooi vindt, kun je de eigenaar een PM-etje sturen met het verzoek om zaden te ruilen/krijgen. Wil niet zeggen dat je die dan ook krijgt, maar je kunt je op die manier ook oriënteren op soorten passiflora's en kennis opdoen over de opkweek en de verzorging.
Andere tip: Bij elk tuincentrum kun je passiflorazaden kopen. Ook zullen de meeste tuincentra ook in het voorjaar opgekweekte passifloraplanten hebben, voor niet al te veel geld.