Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten waren en zijn dat ook zo snel groeiende zoals de gewone want dat is niet bij te houden die groeit nog harder dan klimop spijtig bij strenge vorst dat hij het begeeft,anders had ik er een haag van.In ieder geval een prachtige bloem is het te doen in pot of moet hij ook volle grond hebben,Danny je mag er fier op zijn.
groetjes Richard
Danny,
ook dit is weer een mooie, bij mij heeft hij nog niet gebloeid dit jaar.
het is er wel een die een enorme geur verspreid waar niet iedereen van gediend is.
ik vind het lekker.
Is inderdaad de Alata, dacht dat ik dit vermeld had in de topic, helaas vergeten.
Is nu niet direct een makkelijke, moet boven 10° overwinteren, dus niet buiten in volle grond. Is dit jaar een extra goede zomer, vandaag waren er maar liefst 15 bloemen open, nu is het enkel nog de Bleu Moon die het laat afweten, heb ze drie jaar maar nog nooit een bloem aan gehad, zie ook nog geen knoppen. Heb ook nog de Ligularis met die lekkere vruchten(grenadillo) die ook nooit wil bloeien, hoopte dit jaar toch eindelijk iets te zien maar noppes.
ik heb zoiets van
ze zijn even mooi maar beide hebben een andere functie.
ik zou hier geen 10 passie's kunnen planten want dat zijn echte klimmers (allé de gewone die ik ken toch ,)
En één plant en je muur is vol.
zelfste met de clematis montana hoor.
En dan heb je de soorten die wel klimmen maar niet woekeren he.
en dan moet je kiezen he volgens de grote van je tuin.
Ik werk in Hoogezand, dat is dichterbij, en ik heb een collega in Meedhuizen, nog dichterbij..... Ook ga ik wel eens naar Duitsland en kom over de A7. Er zijn dus mogelijkheden!
Bedankt voor het attenderen op de Url, mijn fout, het moet zijn:
Ik ben gewoon jaloers als ik al die verschillende soorten zie.
Ik probeer al jaren passiebloemen te zaaien, maar ze willen maar niet ontkiemen.
Wie kan me vertellen hoe ik dat voorelkaar kan krijgen?
Uiteindelijk heb ik maar een plant gekocht. Als de winter meevalt, verliest hij niet eens zijn blad en vorige zomer hing hij vol met gele vruchten.
Na de afgelopen winter dacht ik dat hij dood was gegaan, maar na lang wachten, liep hij toch weer uit. Alleen heeft hij deze zomer amper gebloeid.