Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vorig jaar een citroenboom gekocht gehad maar nu er enkele vruchten aan hangen, begin ik toch te twijfelen of het wel een echte citroenboom is. Het 'teutje' is eigenlijk ingezakt (zie onderstaande foto).
Ik heb er maar 4,
waarvan 2 citroenen,1 sinaas en 1 mandarijn
Op de bloemenmarkt in S-N verkochten ze dit jaar pompelmoezen
Niet zo heel duur voor de omvang
Maar ik heb er geen plaats meer voor,sebiet mag ik van mijne man niet meer binnen
De naam:
Volgens de indeling bij Swingle: Citrus limon Peretta.
Tanaka, die de soort limon verder onderverdeelt, noemt hem Citrus peretta Risso.
Het is dus een citroen en wel een historische.
Ik heb hem uitvoerig beschreven in het verenigingsblad van de oranjerievereniging Parel no. 5 van oktober 2008. Op de voorkant staat ook mijn foto van een vrucht van peretta, maar dan enkele keren vergroot. Dat verenigingsblad is ook in jouw bezit.
Niet alle vruchten van peretta hebben precies dezelfde vorm, maar de peervorm kun je er wel in herkennen.