menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palmboom uit Afrika

Ga naar meest recente reactie

P e t e r

P e t e r

Hoi,

Kan iemand mij helpen met de naam van volgende Palm (uit de trachycarpus famillie) uit Afrika. Er komen kleine kokosnootjes aan. (Zijn deze zelf te zaaien? )

Peter

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 12 mei 2009 - 21:57
kristof_P

Kristof_P

een Trachycarpus is het zeker al niet. de bladeren zijn costa palmate en hij komt uit Afrika. twee dingen waardoor het met 1000% zekerheid geen Trachycarpus soort kan zijn!
wat het wel is is een andere vraag. mischien een Sabal soort maar die moet dan ook wel geimporteerd zijn geweest. een Hyphaene soort of de Medemia argun lijkt me al meer in de juiste richting te zijn. (zelf denk ik dat het om de een of andere Hyphaene gaat).

gr
Kristof
woensdag 13 mei 2009 - 10:45
P e t e r

P e t e r

Kristof,

Bedankt voor je anwoord. Na enig googelen op je antwoorden denk ik dat het de Borassus aethiopum is.

Heeft iemand een idee hoe ik ze het best laat kiemen?

Peter
woensdag 13 mei 2009 - 22:16
kristof_P

Kristof_P

inderdaad, een Borassus kan het ook goed zijn. word wel erg groot! op je foto kan ik zo niet uitmaken of het een erg grote palm is of niet?

gr
Kristof
donderdag 14 mei 2009 - 17:43
P e t e r

P e t e r

Ze stonden daar als onkruid van heel groot tot klein. Soms echte palmen velden. De olifanten eten de kokosnootjes op en verspreiden deze in de omgeving met hun mest.

donderdag 14 mei 2009 - 21:09
P e t e r

P e t e r

Een afgebrand eiland vol palmen

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 14 mei 2009 - 21:11
P e t e r

P e t e r

foto 2

donderdag 14 mei 2009 - 21:11
Ringo

Ringo

Die zaadjes wil ik ook wel
vrijdag 15 mei 2009 - 18:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).