menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik heb een nieuwe orchidee van de lidl 0058

215266

215266

gisteren heb ik een nieuwe orchidee gekocht, Phalaenopsis. ik heb ook orchideeëngrond gekocht en heb deze orchidee nu op een omgekeerd schoteltje staan die zelf ook weer in een bakje water staat, het wateroppervlak zit nu iets onder de pot zelf. ik heb de plant in een nieuwe, iets grotere pot gezet met gaatjes in de bodem. heb ik het nu goed gedaan? ik hoop dat hij het zo overleeft, maar in vergelijking met supermarkt-orchideeën ziet deze er ook een stuk beter uit. grote bladeren en mooie lange stengels. en dwe bloemen zijn wit met van die kleine paarse stippen/vlekjes.

in tegenstelling tot wat er hier gezegd werd over de prijs, was hij €9,99 en niet €12,99. dat scheelt dus weer, en de orchideeëngrond heb ik cadeau gekregen van mijn moeder, dus dat scheelt ook.
vrijdag 8 mei 2009 - 08:28
sylviabartels

Sylviabartels

Hallo
Ik weet niet of je het goed hebt gedaan met de orchidee, maar ik heb er al jaren een paar, waarbij ik ze gewoon in de pot laat staan, in de vensterbank in de morgenzon, geef eens in de week of twee weken weinig water, zodat alleen de aarde wat vochtig is.
Ook eens in de paar maanden wat mest als hij in bloei staat.
Als het goed gaat bloeit de plant een half jaar, waarna ik de stengels op een paar ogen afknip en in rust zet. ( weinig water geven)
Na ongeveer 5 tot 6 maanden komt er weer een nieuwe bloemstengel aan.
Dit is mijn ervaring met de Phaleanopsis, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Met vr.Groet Sylvia Bartels
zondag 10 mei 2009 - 19:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 2? (beveiligingscontrole) *