Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorige week heb ik twee kleine Brugmansia's gekocht, die ik overdag, als het mooi
weer is, buiten zet, en 's nachts weer binnen vanwege de kou 's nachts.
Wanneer kunnen de Brugmansia's definitief naar buiten? Na 15 mei? Het gaat nl.
om plantjes van zo'n 20 à 25 cm hoog, en ik denk zelf dat ze nog erg kwetsbaar zijn.
Eigenlijk zit ik ook gewoon op goedkeuring van een kenner te wachten om mijn
Brugmansia'tjes lekker buiten te kunnen laten staan. Er is hier van de winter best
wel veel gesneuveld (alle Brugmansia-stekken, vermoedelijk al mijn oleanders,
mijn 'winterharde' Trachycarpus wagnerianus), en nu wil ik dus wat potten vullen
met Brugmansia's, om toch snel weer in het groen te zitten.
Zoals je zelf al zegt: stekjes zijn kwetsbaarder. Ik zou het weer een beetje in de gaten houden. Mocht er nog nachtvorst komen, dan zet je ze binnen.
Groeten Martje
Ik heb het toch aangedurfd om één van de Brugmansia's al in een pot te zetten.
Mocht er nachtvorst dreigen, dan zet ik een grote bloempot omgekeerd over de
plant heen. Tuinieren en ongeduld gaan niet goed samen...
Laura,
op 4 april heb ik de Brugmansia, zie foto, reeds buiten gezet en slechts 1 maal
's nachts afgedekt. als het niet vriest is er niets aan de hand.
er staan al mooie nieuwe scheuten op.
WAUW Henk, wat een enorme plant is dat!
Mag ik vragen hoe oud die is? En hoe groot is die pot wel niet waar je hem 's winters in binnen plant? Maak je met dat verplaatsen geen wortels kapot?
Nirak81,
de plant is 10 of 11 jaar als ik me niet vergis. staat in de volle grond en gaat in de herfst, net voor het vriest, naar binnen. ik steek met een scherpe spade de wortels los en dan gaat die als kluit naar binnen, ong. 70/80 kg.
een foto als er bloemen in staan.
heeeeel veel water en heeeeeel veel mest, en, het komt goed.
Geweldig dat je jouw Brugmansia zo goed de winter door krijgt, Henk!
Er zullen niet veel mensen zijn die zulke oude en grote Brugmansia's hebben.
Ik heb nog een lange weg te gaan... Op naar een zonnige zomer!