Dag iedereen!
Wij hebben sinds een maand of vier enkele kamerplanten gekocht, en vandaar heb ik mij hier nu op aangelogd, volgens mij kan ik hier wel wat leren
Ik begin met enkele vraagjes over de Pachira:
- Overal zie ik dat ze het de Pachira aquatica noemen. Is dit omdat er maar 1 geslacht is van de Pachira, enkel de aquatica, of is dit omdat dit de meest voorkomende is?
- Die van ons staat in de badkamer, en is ongeveer 1.70m hoog (ongeveer even hoog als mij
). Hij deed het enorm goed, heel flink groeien, maar enkele weken geleden kreeg hij opeens veel donkergele bladeren die afstierven. Ik moet toegeven dat ik hem misschien toch wat weinig water gaf, kan dit daarom zijn? Ik heb hem nu wel al genoeg water gegeven (maar zeker niet te veel), en ik verwacht wel dat hij er weer zal doorkomen, hij heeft zeker wel nog bladeren genoeg.
Ik vraag mij alleen wel af hoe het komt. Te weinig water? Of is het mogelijk dat hij misschien te veel bladeren aan het aankweken was (want hij had er wel heel veel), en dat zijn reactie daarop was om bladeren af te schudden?
- In navolging van vorige vraag: moet de Pachira gesnoeid worden, hoe dikwijls, wanneer, en hoe?
Dank u