Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb een roze en een rode oleander in pot staan op dezelfde plaats.
De roze bloeit al geruime tijd, maar de rode vertoont wel bloemknoppen die al een tijdje op openspringen staan , maar nog altijd niet openbloeien! Wat zou er mis mee zijn?
Wie kan mij helpen??
Vreemd dat hier nog niet op geantwoord is!
Ik heb vrijwel dezelfde ervaring als jij, maar dan met oleanders met enkele en met dubbele bloemen.
De oleanders met enkele bloemen bloeien al een hele tijd, en ook behoorlijk uitbundig, terwijl de
exemplaren met dubbele bloemen wel bloemknoppen hebben, die open lijken te gaan, maar dat (nog
steeds) niet doen. De standplaats en de verzorging zijn precies hetzelfde, maar toch is er verschil in
bloei. Mogelijk zijn de roze (en enkelvoudige) toch sterker dan de andere soorten; een andere
verklaring zou ik er niet voor kunnen bedenken.
Dat had ik vorig jaar ook met mijn dubbele. Ik heb hem dan in mijn exoten-perkje met bloempot en al ingegraven en hij heeft toen na een tijd gebloeid. Dit jaar nog geen bloem gezien waarschijnlijk door de vele regen en weinig zon. Maar de bloemknoppen van de dubbele kunnen elk moment bloemen voortbrengen.
Bij mij ook hetzelfde. Heb de pot op 'n plaats gezet waar hij de meeste zon krijgt, als hij tenminste schijnt en zie de bloemen zijn in het weekend allemaal open gegaan. Eindelijk!!
Ik heb enkele tips die misschien kunnen helpen. Voor de ene soort gelden die waarschijnlijk al meer dan voor de andere.
-Oleander moet in volle zon staan om te bloeien. En de zon heeft nu niet bepaald overvloedig geschenen.
-Ergens gelezen: Tijdens de winter moet hij een koudeperiode doorgaan om volgend jaar veel te bloeien. Een koudeperiode is geen vorstperiode, maar bvb 5 graden.
-Oleanders moeten regelmatig voeding krijgen anders wordt het niets. Vandaar dat hij het in volle grond plots wel doet.
-Oleanders zijn ook zuiperds! In de volle zon geef je best dagelijks water.