menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat voor kamerplant is dit

Ga naar meest recente reactie

Fliejoor

Fliejoor

Hey iedereen!

ik heb zondag deze plant in een tuincentrum zien staan en ik vond hem prachtig. Het was niet simpel voor hem thuis te krijgen.
Maar eigelijk weet ik zijn naam niet eens en hoe ik hem moet verzorgen. Kan iemand mij daarbij helpen?

Thx!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

dinsdag 15 juli 2008 - 22:40
jumperke

Jumperke

Lijkt me iets Yucca-achtig!

jerko
dinsdag 15 juli 2008 - 23:05
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

zou wel eens de 'Yucca elephantipes variegata'- kunnen zijn ...
woensdag 16 juli 2008 - 01:33
Fliejoor

Fliejoor

Ik heb eens even de namen opgezocht en dan lijkt het mij eerder een soort Dracaena te zijn. Want de bladeren zijn mooi afgerond en hebben gele strepen. Ik zal nog eens wat verder zoeken.

Alvast bedankt!
woensdag 16 juli 2008 - 08:09
Fliejoor

Fliejoor

Ik denk dat het een Dracaena Massangeana is. De foto's op internet lijken er enorm hard op!

Bedankt voor de tip!!
woensdag 16 juli 2008 - 08:15
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

zeker geen draken boom, ik heb er zo een gehad , dat zijn effen bladeren , en harder van blad,ik had hem mee gebracht van teneriffe, de bladeren zijn effen , hij werd zo groot dat ik hem in de tuin gezet heb , en afgedekt voor de winter , maar is toch gesneuveld, gr
annie
ps ik zou hem gewoon verzorgen als de yucca,
woensdag 16 juli 2008 - 20:22
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

@ Fliejoor,
Je hebt daar een prachtige plant!!! Proficiat, die voelt zich héél gelukkig bij jou!

@ summerspookje,
het is echt wel een 'Dracaena Massangeana cane' hoor !!
Er bestaan verschillende ondersoorten van. Kijk maar eens naar deze exemplaren, dat zijn echt wel dezelfde!
Alleen zijn ze wat lichter van kleur omdat het jonge plantjes zijn.

Groetjes,
Matabish.
woensdag 16 juli 2008 - 20:35
summerspookje

Summerspookje

goh matabish
ik heb een jonge drakenplant gehad , ze is nooit zo geweest , het was van de drakenboom in tenerife,maar dat was helemaal niet wat ik hier zie , de bladeren waren ook helemaal donkerder van in het begin , de stam was ook helemaal anders , logisch dus dat ik er zeker van was dat het geen draken boom was, maar tegen jullie ga ik door toch niet over doorbomen hoor ,ik zou niet durven , ik als leek , maar waar sta je dan als ge een plant koopt, met de gegevens en foto van je plant , en het zou dan niet zo zijn ,
wat heeft zo een foto en naam dan nog waarde?
grannie
woensdag 16 juli 2008 - 20:50
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

summerspookje, jouw plant was zeker ook wel een 'Drakenplant' hoor!!
Er zijn ontelbare soorten van. Kijk maar eens op 'Dracaena' op Internet...
Daar zit de jouwe zeker ook tussen!!

Groetjes,
Matabish.
woensdag 16 juli 2008 - 21:11
summerspookje

Summerspookje

hey matabish , mijn plant stond niet bij uw foto's ,ik ben dan naar google gaan zien , en mijn plant was
dracaena draco, helemaal anders dus , maar ik was verwonderd dat er toch zoveel dracaena's waren,
niet moeilijk dus dat ik fout was in de naam dracaena, enz , want het belangrijkste van de plant is eigenlijk het vervolg van de benaming , dat is al zo erg als de calendula, daar zijn er ook duizenden van , weer wat bijgeleerd , dus SORRY voor mijn uitspraak ,dat het geen drakenboom was , ik zal het nooit mee doen

gr
annie
woensdag 16 juli 2008 - 21:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).