menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brahea armata

Ga naar meest recente reactie

crinum

Crinum

hoi,

wie heeft er nog een Brahea armata in de tuin groeien? hier doet deze het uitstekend en is bezig met zijn derde blad dit jaar. gezien dit pas zijn tweede seizoen in de volle grond word en hij algemeen gezien word als een erg trage groeier is dit zeker niet slecht.
een prachtige palm die behoorlijk wat vorst aankan.

gr
Kristof[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 28 mei 2008 - 22:47
Tarzan

Tarzan

Hallo ,

Staat er heel mooi bij , hoor
Geen last gehad van te veel vocht ?

Bart
woensdag 28 mei 2008 - 22:58
crinum

Crinum

hij krijgt een afdak tijdens de winter zodat hij alvast geen regen krijgt. er komen steeds meer berichten over de B. armata die het zelfs zonder afdak uitstekend doen maar zolang ik hem een afdak kan geven zal ik dit blijven doen. meer bescherming zou ik zeker niet geven. als je de zijkanten gaat dichtdoen zal de stilstaande lucht (zeer vochtige lucht van slechte kwaliteit) hem meer kwaad doen dan het beetje koude dat hij krijgt in de openlucht!

gr
Kristof
woensdag 28 mei 2008 - 23:40
Fliejoor

Fliejoor

Prachtige palm!!

Hoe is oud is deze ondertussen al?

donderdag 29 mei 2008 - 08:43
Eniavaswen

Eniavaswen

Heerlijk zo'n palm in de tuin, geeft een instant vakantiegevoel.

Groetjes,
Karen
donderdag 29 mei 2008 - 09:41
crinum

Crinum

Prachtige palm!!

Hoe is oud is deze ondertussen al?



ik schat dat deze ergens tussen de 7/10j oud is. ik heb hem van vorig voorjaar en van zijn voorgeschiedenis weet ik niets maar ik denk dat deze in zuid europa gekweekt is en daar groeit alles een stuk sneller dan hier.

palmen geven inderdaad een lekker vakantiegevoel. de tuin staat er hier redelijk vol van


gr
Kristof
donderdag 29 mei 2008 - 18:35
Exoot

Tekst aangepast

Exoot

Ik heb ook sinds maart een Brahea Armata, en als het is goed zijn redelijk winterhard. Ik hoop dat je gelijk hebt dat het geen trage groeiers zijn, misschien komt het wel omdat ze bij jouw in de volle grond staat? Het zijn zeker mooie palmen !
Groetjes,
Exoot
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
vrijdag 30 mei 2008 - 08:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).