menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plumeria fragipani

Ga naar meest recente reactie

Exoot

Exoot

Hoi exotenliefhebbers,

Ik heb in oktober een plumeria gekocht en deze moest ik geen water meer geven, en het maar lekker verwaarlozen zodat hij alle blad zou verliezen. Nu vraag mij af vanaf wanneer ik hem weer wat water kan geven en moet ik en moet ik bepaalde voeding ook geven?

Hoop dat jullie ervaringen hebben met deze mooie plant.

Groetjes,
Exoot
vrijdag 7 maart 2008 - 20:24
danny2

Danny2

Hallo,

nu, vanaf half maart mag je terug spaarzaam water geven, maar het kan best half mei zijn eer de eerste groei zich terug gaat aankondigen. Geen paniek dus. Wat voeding betreft zou ik wachten tot de eerste groei te zien is en dan kan je wekelijks een kleine dosis voeding toevoegen.

groetjes danny
zaterdag 8 maart 2008 - 18:27
Linde33

Linde33

Hallo Exoot,
Sinds vorig jaar heb ik ook een Plumeria. Droog houden van oktober tot april. Het blad is er allemaal af maar er zo te zien springt hij weer uit. De plant heeft de hele winter in een koele kamer gestaan.
Zoek even op google om info over bemesting. Ben trouwens wel benieuwd of er bloemen aan komen.
Linde
zaterdag 8 maart 2008 - 18:34
Fransh

Fransh

ik heb ook een paar Plumeria´s en een heeft vorig jaar gebloeid van juni tot einde november.
gr Frans
vrijdag 21 maart 2008 - 22:04
Linde33

Linde33

Graag zou ik willen weten hoe oud de plant ongeveer moet zijn om bloei te verwachten.
Linde.
zaterdag 22 maart 2008 - 15:51
Fransh

Fransh

ik zou echt niet weten hoe oud die is,heb 3 of 4 jaar geleden in madeira een stek gekocht ongeveer 30 cm lang en nu zal die ongeveer 70 cm hoog zijn.[afbeelding verwijderd niet-https]
een foto van de bloem vorig jaar
gr Frans
zaterdag 22 maart 2008 - 17:05
Tine

Tine

Mijn stek bloeide het derde jaar reeds.

Tine
zondag 23 maart 2008 - 00:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).