menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ficus elastica

LauraK

LauraK

Naast de tijd die ik op dit forum doorbreng, zit ook ook nogal eens op een bekende Nederlandse
veilingsite: meestal kijk ik er bij planten, tuinartikelen en aanverwante zaken. Een paar dagen
geleden viel mijn oog op een advertentie van een mevrouw die gratis een grote Ficus elastica
aanbood. De plant was te groot geworden voor haar huiskamer. Nu zou je toch denken: "Gratis?
In Nederland? Dan is die Ficus binnen vijf seconden weg!" Na een paar dagen aarzelen trok ik
de stoute schoenen aan en vroeg of de Ficus er nog was. En ja hoor, niemand had er belangstelling
voor... Het was dicht bij mij in de buurt, en zo komt het dus dat ik nu de trotse eigenares ben
geworden van een prachtige grote Ficus elastica.

[afbeelding verwijderd niet-https]
... en dit is die dan...

Of het erg was dat ik de pot er niet bij kreeg... Joh, ik krijg zo'n plant cadeau, zou ik de pot er dan
ook nog bij willen hebben??? Ik heb hem thuis dus lekker vertroeteld, in een fijne grote pot gezet
en verse aarde gegeven. Ik denk dat de plant en ik het wel met elkaar zullen kunnen vinden!

Ik heb trouwens in veel Mediterrrane landen gezien dat deze Ficus gewoon in tuinen groeit, terwijl
er hier over de plant gezegd wordt dat hij niet tegen de volle zon zou kunnen. Ik wil de plant in
de zomer buiten gaan zetten, op mijn schaduwterras. Zijn er meer mensen die dat doen? De
komende dagen ga ik me in ieder geval verdiepen in de juiste verzorging, standplaats e.d. van
deze Ficus.

Groeten van Laura.

P.S. En dan zal ik nog even wat verklappen: als ik zoiets leuks heb gevonden/gekocht/gekregen,
dan ga ik 's nachts wel eens mijn bed uit om er naar te gaan kijken... Als een kind zo blij!
Er zullen wel niet veel andere mensen zijn die zo gek zijn, vrees ik.
maandag 3 maart 2008 - 20:22
Fons

Fons

Heb ook jaren een ficus gehad die telkenjare tijdens de zomer buiten heeft vertoeft in half schaduw waar hij het goed deed, tijdens de winter ging hij dan de veranda binnen waar hij verder groeide, omdat hij te groot werd liet ik hem in de serre overwinteren die vorstvrij werd gehouden, helaas heeft hij bij die temperaturen van +3°C de geest gegeven.
maandag 3 maart 2008 - 21:14
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

oh jawel hoor, hier is nóg zo'n gekkerd!![afbeelding verwijderd niet-https]

Proficiat met je zeer mooie aanwinst en véél plezier ermee!!

Matabish.
maandag 3 maart 2008 - 21:15
killahkelly

Killahkelly

Hahaha! Hier nog een!
Alleen ik kijk iedere ochtend of mijn plantjes/kweekjes/babys zijn gegroeid.
Dat is ook het leuke ervan!
En vooral met groente en fruit, dat groeit zo hard!

Groetjes Kelly
vrijdag 7 maart 2008 - 15:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).