menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchideeen

Ga naar meest recente reactie

peetje

Peetje

Hallo, ik zou graag nu echt eens weten hoe ik nu mijn orchideeen moet verzorgen! De ene zegt alle week goed water geven , een andere zegt alle week per plant een liter water laten doorstromen en gisteren hoorde ik een maal per maand is meer dan genoeg! Naar welke raad moet ik nu luisteren? thanks
donderdag 25 oktober 2007 - 09:48
TulipA

TulipA

Hallo Peetje,

Je orchideeen 1 keer per week een klein beetje water, beter te droog dan te nat.

Groetjes Lydia.
donderdag 25 oktober 2007 - 22:17
peetje

Peetje

dank u!
vrijdag 26 oktober 2007 - 06:22
Fons

Fons

Peetje,ge zult zelf moeten uitzoeken hoeveel water je kan geven aan uw orchideeen,alles is afhankelijk van het soort medium waarin uw planten staan, voorbeeld als uw planten in bark staan zullen ze vlugger droog staan tenopzichte van turf en of spagnum, eveneens de plaats, temperatuur en de omgevingsvochtigheid spelen een grote rol.
Feit is dat ze zeker niet te nat mogen staan anders wortelrot, na een gietbeurt de plant laten opdrogen, nooit met de voeten in het water laten staan.
vrijdag 26 oktober 2007 - 18:30
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Peetje, ik geef mijn orchideeën als ze bloeien 1x per week water. Niet te koud(ongeveer 18°)! Ik laat de plant enkele uren in een kom ondergedompeld staan en verwijder dan al het water. Als ze uitgebloeid zijn laat ik ze langer zonder water.
Nu heb ik voor het eerst een keiki. Deze heeft al 2 mooie bladeren van ongeveer 5cm en 2 wortels. één van ongeveer 2 cm en één van ongeveer 4 cm. Ik hoop dat ik hieruit een nieuwe plant kan kweken. Dit is de eerste keer dat ik dat heb.
vrijdag 26 oktober 2007 - 22:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).