menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voegen tussen oude waaltjes

Let

Let

Ik heb een vreemde vraag! Onze tuin heeft deze week voor een gedeelte, als bestrating, oude waaltjes gekregen. De voegen zijn gevuld met brekerzand. Ik lees overal dat de meeste mensen een hekel hebben aan mos tussen de stenen. Wij houden juist van die sfeer en willen het liefst zo snel mogelijk mos tussen de voegen krijgen. Kan ik dat op een snelle manier voor elkaar krijgen of moet ik geduld hebben en komt dat vanzelf, op brekerzand? Ook zou ik veel liever aarde tussen de voegen bezemen in plaats van dat brekerzand. Of haal ik me nu van alles op de hals waardoor ik enorme spijt krijg als ik dat doe.

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 29 september 2024 - 17:42
Henk-Willem

Tekst aangepast

Henk-Willem

Mos komt vanzelf, maar alleen op vochtige en beschaduwde plekken.
In de zon krijg je vooral "ongewenste kruiden" zoals kweekgras en klaverzuring tussen je voegen. Aarde invoegen is een mooie voedingsbodem voor van alles en nog, maar wat wat je waarschijnlijk niet op je terras wilt zien.
Als je begroeiing wilt vermijden, voeg dan met voegzand waar wat cement in zit en vrij hard wordt. Merknaam mag ik niet niet noemen...
zondag 29 september 2024 - 19:29
Let

Let

Ah! Het is me duidelijk. Ik ga me daar in verdiepen. Hartelijk bedankt voor het antwoord!
zondag 29 september 2024 - 20:36
leerling

Tekst aangepast

Leerling

@Henk-Willem
'k Ben zelf geen fan van (zo'n) verharding, maar waarom mag je de merknaam niet noemen?
Ik dacht dat er geen problemen waren met "reclame", tenzij het om referenties naar andere sites gaat wanneer eenzelfde product beschikbaar is in de webshop van tuinadvies of om producten die wettelijk verboden zijn?
zondag 29 september 2024 - 22:07
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).