menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Robotmaaier

Ga naar meest recente reactie

Vickyy

Vickyy

Help onze Gardena robotmaaier heeft nu 3 jaar goed gewerkt. Na het vellen van bomen afgelopen winter doet hij het niet meer naar behoren.
Hij rijdt soms nog uit maar rijdt dan doelloos overal heen en lijkt de draad niet meer te herkennen. Hij rijdt zich dan ergens op vast omdat hij over de draad lijkt te gaan. Ook knippert de draad afwisselend blauw en rood. Bij soms rijd hij bij een rood lichtje nog wel uit.
De draden liggen allemaal in de grond maar zijn onlangs nog getest met een professionele meter. Die lijken het probleem niet te zijn.
Weet iemand raad?
donderdag 18 juli 2024 - 19:43
minouke

Minouke

Zijn de sensoren vuil?
vrijdag 19 juli 2024 - 17:51
PeterC

PeterC

Sla er de gebruikershandleiding op na.
Knipperend blauw wijst op een onderbreking in de begrenzingsdraad.
Knipperend rood op een onderbreking in de antenneplaat van het laadstation.

Wij hebben onze maairobot ondertussen 4 jaar. Het is een Husqvarna maar qua werking is een Gardena identiek (Gardena is een merk van Husqvarna)
4 jaar probleemloos.

Jouw robot doet het al 3 jaar prima, dus een probleem in de antenneplaat lijkt me niet zo waarschijnlijk
Het meest voor de hand liggend is een onderbreking, waarschijnlijk niet echt een onderbreking maar een beschadiging, ergens in de begrenzingsdraad.
De professionele meter mat wel verbinding maar wellicht ziet de robot een zwakke verbinding die regelmatig wegvalt.

Meest verdacht is natuurlijk de zone waar je die bomen hebt laten vellen
zaterdag 27 juli 2024 - 12:26
Vickyy

Vickyy

Een kapot laadstation helaas. Ook alle draad vervangen. Nu geen problemen meer mee. Maar na drie jaar het laadstation al kapot vind ik dus echt geen kwaliteit.
zondag 28 juli 2024 - 13:39
PeterC

PeterC

Inderdaad. 3 jaar is wel erg vroeg.
maandag 29 juli 2024 - 22:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).