Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Viavia ben ik op dit forum uitgekomen.
Met de volgende vraag:
Ik heb 50x50 beton tegels grijs in mijn tuin. Na het natte voorjaar en winter zijn de tegels groen/ zwart geworden en krijg ik ze slecht schoon.
Heb al hg geprobeerd maar ook groene zeep. Dat helpt wel een beetje maar na een regenbui worden de tegels glad dat je bijna uit moet kijken om niet uit te glijden!
Zijn er hier nog tips of trics die ik zou kunnen gebruiken!
Een hogedrukreiniger is niet de beste oplossing maar ik zie eigenlijk geen andere uitweg meer.
Heeft er mogelijk ook iemand ervaring met de pattiocleaner van Gardena, Kärcher of riyobi?
Die zo’n draaiende borstel hebben en dus niet direct met hogedruk op de tegels spuiten?
Wij hebben er één van een ander merk, maar dat doet er niet toe.
Gewoon licht aanbrengen op een droge dag en met rust laten. De nabij staande planten of gazon zullen/ zal er niet onder lijden.
De drukspuit na afloop wel goed naspoelen. Bleekwater kristalliseert uit en verstopt de sproeikop als je dat niet doet.