menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene terras tegels en ervaring patiocleaner

Ga naar meest recente reactie

HansieHansie

HansieHansie

Hi all

Viavia ben ik op dit forum uitgekomen.
Met de volgende vraag:

Ik heb 50x50 beton tegels grijs in mijn tuin. Na het natte voorjaar en winter zijn de tegels groen/ zwart geworden en krijg ik ze slecht schoon.

Heb al hg geprobeerd maar ook groene zeep. Dat helpt wel een beetje maar na een regenbui worden de tegels glad dat je bijna uit moet kijken om niet uit te glijden!
Zijn er hier nog tips of trics die ik zou kunnen gebruiken!

Een hogedrukreiniger is niet de beste oplossing maar ik zie eigenlijk geen andere uitweg meer.

Heeft er mogelijk ook iemand ervaring met de pattiocleaner van Gardena, Kärcher of riyobi?
Die zo’n draaiende borstel hebben en dus niet direct met hogedruk op de tegels spuiten?
zondag 14 juli 2024 - 12:24
leerling

Leerling

Een tijd afdekken met iets waar geen licht door kan, zodat dat groen afsterft.
zondag 14 juli 2024 - 13:10
Jeanine S

Jeanine S

Ik heb ook zulke tegels, het beste werkt met bleekwater, alhoewel dat niet goed is voor de planten eromheen
maandag 15 juli 2024 - 09:37
PeterC

PeterC

Bleekwater, inderdaad. Gebruiken wij ook op onze klinkers.

Aan te brengen met een drukspuit, zoiets als dit: https://www.bol.com/be/nl/p/gardena-comfort-drukspuit-5l/9300000029141605/?Referrer=ADVNLGOO002042-S--9300000029141605&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwtZK1BhDuARIsAAy2Vzs-K0WR1oBPum3sXs-9Ae7ecEaPN66fg258xxEqL8jOIC7e0jYfm6caAj_ZEALw_wcB

Wij hebben er één van een ander merk, maar dat doet er niet toe.

Gewoon licht aanbrengen op een droge dag en met rust laten. De nabij staande planten of gazon zullen/ zal er niet onder lijden.
De drukspuit na afloop wel goed naspoelen. Bleekwater kristalliseert uit en verstopt de sproeikop als je dat niet doet.
zaterdag 27 juli 2024 - 12:08
Zeus

Zeus

Bleekwater is ontzettend slecht voor het bodemleven, zelfs verboden buitenshuis
zaterdag 27 juli 2024 - 15:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).