ik heb de roundup niet laten uitvoeren
wil ik men gazon toch geen onkruid. Hoe fix ik dat?
Niet. Er komen altijd zaden aanwaaien.
Misschien dat je op een kleine oppervlakte alle ongewenste planten eruit kan halen. Op grotere oppervlaktes krijgen alleen mensen met veel tijd en/of geld dat voor elkaar.
Hoe je het
voor een deel en tijdelijk kan vermijden heb ik hierboven beschreven.
Een andere manier is de karton+mulch-methode gebruiken, maar dat duurt een aantal maanden.
Zie o.a.
https://yggdra.be/altijd-en-overal-karton-gebruiken/ Probeer wel karton te gebruiken van producten die in Europa (als in EU) worden verkocht. Daar mogen geen giftige lijmen of inkten voor worden gebruikt.
Grote hoeveelheden karton kan je krijgen bij verkopers van grote elektro apparaten, fietshandelaars ...
M.i. heb je de keuze: je kan je blijvend ergeren aan een achterhaald statussymbool of je kan genieten van de andere plantjes die er ook willen groeien en er wat kleur en leven inbrengen.
Dit jaar blijft alles groen dankzij de overvloedige regens. Maar er komen ook weer en meer hittegolven en droogteperiodes. Met een groot grasveld kijk je dan uit op een dor tapijt van stro.
In een nieuwe tuin zou ik eerst kijken hoe en waar ik bomen, hagen, struiken ... kan zetten, zodat het er wat koeler blijft.