menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat zijn jullie ervaringen met DCM Aquaperla waterkristallen?

CeeGee

CeeGee

Hoi, voor wie wel eens de Aquaperla waterkristallen van DCM heeft gebruikt:
Wat vind je van dit product?

Vorig jaar gebruikte ik het voor het eerst, en was er toen enthousiast over, maar dit jaar begin ik mijn twijfels te krijgen.

Op de plekken waar ik het vorig jaar heb gebruikt, is het niet meer terug te vinden. Ook niet als ik wat dieper graaf en dan water geef.
Ik had verwacht dat bij droogte de oude kristallen dan weer water op zouden nemen en dan zichtbaar zouden worden. Maar de aarde blijft nogal droog en ook zie ik er geen verzadigde kristallen meer tussen zitten.

Ook vraag ik me af of, als de kristallen zijn uitgedroogd en het regent dan weer eens, dit niet ten nadele is van de plant. Want zullen de kristallen dan niet als eerste het water in zich opnemen, en dat de plant dan het nakijken heeft totdat de kristallen voldoende zijn verzadigd en het water beschikbaar wordt voor de struik?
Dit natuurlijk wel ingeval de kristallen niet 'verdwenen' zijn! :'-D

Daarnaast zorg ik voor een zo goed mogelijke structuur van de grond met behulp van compost, bodemverbeteraars etc. en mulchen.

Hoe werken de waterkristallen, ook na langer dan een jaar gebruik, in jouw tuin, en wat vind je ervan?

nb: de tuin ligt bij mijn recreatiewoning. Ik ben er dus niet altijd om water te geven als dat nodig is. Nu zijn de bomen en struiken het wel gewend om zelf lang zonder water te kunnen, maar ook ben ik in de afgelopen jaren wat kwijtgeraakt aan droogte. Met de langere periodes van droogte die we steeds meer hebben, leken de waterkristallen wel een mooie oplossing.

Groeten van CeeGee
maandag 20 mei 2024 - 12:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).