Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We zouden op een deel van ons veel te grote terras een pergola willen plaatsen van ongeveer 3x4m . In het terras zouden we 4 bloembakken voorzien voor de klimplanten. Bedoeling is om deze te maken van stapelblokken en de bodem in de bloembakken te ontharden zodat de planten toegang hebben tot de volle grond. We gaan dus onder de bloembakken de tegels + stabilise + steenpuin verwijderen.
Enkele vragen en hopelijk wat tips:
- Welke plant zou op een redelijke termijn voor een dicht plantendek kunnen zorgen? (zware kleigrond). Zelf vind ik de Duitse Pijp een mooie plant. Blauwe regen blijkt veel vuil te geven en nogal te woekeren.
- De bloembakken zouden ongeveer een binnenafmeting van 100x100cm krijgen en 40cm hoog. Is dit ruim genoeg?
- Aangezien de bloembakken 40cm hoog zijn en het steenpuin/stabilise van zo een 50cm worden weggehaald, zullen de wortels van de planten wel diep genoeg reiken om de volle grond te bereiken?
- Met welke grond vul je de bloembakken best en moet deze gemengd worden met de bestaande kleigrond?
- Iemand ervaring met stapelblokken? Moet je de blokken lijmen?
Volgens mij heeft mijn man de blokken gelijmd met een soort tek7, Xtreme tack. We hebben op verschillende plaatsen bloembakken van stapelbakken om de hoogteverschillen in de tuin ´op te vangen´.