menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meststof gazon

Pickey

Tekst aangepast

Pickey

Vorig jaar nieuwe grasmatten gelegd, kalk heb ik nu in maart al gegeven.

Ik heb hier ook nog wat meststof liggen die ik eens gekregen heb van mijn schoonvader maar vraag me af als deze eigenlijk wel ideaal is, zeker nu met de nieuwe matten.

Het is een samengestelde meststof NPK 15-3-15 + 3 mg

Kan ik dit ook gebruiken?
dinsdag 9 mei 2023 - 18:17
Patrikc

Patrikc

Het NPK-gehalte zegt veel, maar niet alles, gazonmest bevat meestal veel stikstof, maar ideaal is dat traagwerkende stikstof, gazonmest bevat niet noodzakelijk zoveel kalium.

Kan je het gebruiken : ja. Is het ideaal: wellicht niet. Mogelijk krijg je een korte groeispurt, nog versterkt door de momenteel frequente regen.

Wat je precies verwacht van je grasveld kan ook nog een rol spelen.
Organische meststoffen zijn beter.
dinsdag 9 mei 2023 - 22:17
Pickey

Pickey

Ok, maar het kan dus geen kwaad om deze op te gebruiken (ik heb zeker nog 15 kilo liggen)?

Eens op kijk ik dan wel eens voor organische mest (najaar).

dinsdag 9 mei 2023 - 22:49
Pickey

Pickey

Heb dan uiteindelijk toch organische mest gestrooid, de dagen nadien regende het veel.

Nu, anderhalve week later merk ik dat de korrels nog niet opgelost zijn. Als ik ze vastneem kan ik ze wel gemakkelijk verpulveren.

Mijn gras zou nu echter wel een maaibeurt kunnen gebruiken maar ik vrees dat ik daarmee die korrels zal wegdoen?

Eventueel eens afmaaien op de hoogste stand? Of toch maar wat sproeien?
zondag 21 mei 2023 - 13:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).