Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Omdat we graag een tuinwand zouden willen plaatsen, zou onze beukhaag moeten worden verplant. Ik weet dat dit best nog in maart gebeurd, maar door omstandigheden is ons dit nog niet gelukt. Gezien de huidige weersomstandigheden: denken jullie dat het nog een optie is om de planten deze week te verplanten (eerste week april)? Het betreft een beukhaag die er +/- 4 jaar staat.
Indien dit nog oké is: hoe pakken we dit best aan?
Ik zou me er nog wel aan wagen. Kans op slagen hangt af van een goede uitvoering, een goede opvolging, de aard van je bodem en het weer het komende half jaar. Je hebt daarbij niet over alles controle...
Nog beter dan wachten tot oktober is eigenlijk de haag gewoon laten staan.
Ik zou dat NU nog gerust durven doen. Wel zorgen dat er zoveel mogelijk grond aan de kluit blijft zitten. Als het de kopmende tijd droog gaat worden op tijd watergeven.
Misschien de haag voor of na het verplanten nog wat insnoeien , deed ik altijd bij iedere struiken die
verplant moesten worden en dat viel best wel mee ! Na het verplanten een paar dagen goed begieten .
Ik heb nog struiken verplant midden zomer die in bloei stonden wegens verhuis . Alle bloeisels weggeknipt
en de struiken fel ingeknipt , en met succes !
We zijn er helemaal voor gegaan en hebben de haag toch nog verplant (weekend van 8 april). We hebben zo veel mogelijk planten tegelijk (3 à 4 stuks) verplant, met een zo groot mogelijke kluit.
Ik denk dat de eerder lage temperaturen voor de tijd van het jaar en het regenweer de afgelopen weken ons ook in het voordeel spelen. Ik laat nog weten of de planten het overleefd hebben!
Door het zo laat verplanten zul je gegarandeerd last hebben van wolluis. Deze kun je eraf spuiten met een krachtige waterstraal. Geen bestrijdingsmiddelen gebruiken. Hoe ver heb je de planten van elkaar gezet? 50 cm vind ik ideaal en groeit ook snel toe.
Ze kunnen nu elk moment beginnen uitlopen. Veel succes