menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dierenweide aanpakken

Juul90

Juul90

Wij hebben een huis gekocht met bijhorende dierenweide. Op deze weide van ongeveer 550m2 lopen op dit moment enkele kippen en schapen. We hebben onlangs een nieuwe omheining en ruime stal geplaatst. Nu hebben we door deze werken en het afbreken van de oude omheining en stal, op enkele plaatsen geen gras meer en is het terrein nog heuvelachtiger dan voordien.
Hoe zouden we het beste deze weide een nieuw leven geven? Volledig omploegen, bemesten en inzaaien? Enkel de beschadigde plekken aanpakken?
donderdag 17 februari 2022 - 08:26
Heike

Heike

Ik wil graag even mijn ervaring delen...
Hieronder kan je zien wat er gebeurt als je de natuur zijn gang laat gaan... In eerste instantie denk je dat er alleen onkruid zal opkomen en ik heb ook geregeld onkruid uitgetrokken zodat het wilde gras de bovenhand kon krijgen. Nu is het een prachtig stuk tuin waar onze kippen lopen.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 19 februari 2022 - 15:37
Watgroeiterinmijnenhof

Watgroeiterinmijnenhof

Hoi Juul,

ik denk dat je vooral even moet kijken wat je er in de toekomst mee wil gaan doen. Blijft het een terrein voor kippen en geiten, dan zou ik me van wat heuvels niet teveel aantrekken (gaan de geiten en kippen ook niet doen). In dat geval zou ik zelf de kale plekken tijdelijk omheinen en weer inzaaien met gras.
Ook struiken zijn zeker een optie, want kippen houden wel van wat schaduw om een zandbad te gaan nemen en de geiten zijn van nature 'knabbelaars' die ook graag takken grazen.

Heb je er natuurlijk andere plannen mee, dan moet je weer in een andere richting gaan denken.
dinsdag 22 februari 2022 - 13:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 3? (beveiligingscontrole) *