Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuw terras moeten leggen.
Ik ben echter niet zo tevreden, ze trekken veel vuil aan.
Ik heb ze al driemaal gepoetst maar niet proper te krijgen.
Wie kan mij een goede manier aanraden ?
Bedankt
Als de voegen van scherp zand zijn dan later de voegen weer bijvullen met scherp zand want de kans is groot dat je met een hogedrukspuit het scherp zand uit de voegen spuit.
Let wel op, met hogedrukspuit werkt fantastisch maar de tegels worden poreus waardoor ze nog sneller vuil worden. Dus dan moet je toch elke jaar wel blijven spuiten. En het nadeel vind ik is dat je hele tuin inclusief planten onder het zand komt te zitten van het opspatten.
Is dat wel "vuil"?
Jouw foto is niet zo gedetailleerd maar zou het kunnen dat die tegels ooit gelijkmatiger van tint geweest zijn maar onder invloed van zon en regen ongelijkmatig zijn beginnen verkleuren in het materiaal van de tegel zelf? Uit welk materiaal zijn die tegels?
Ik denk betonnen tegels ? De aannemer heeft die gekocht om ze een beetje te laten lijken op de vorige tegels waarvan een deel helemaal achteraan nog aanwezig is