Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ok, geen goed nieuws dus.
Ik heb er nu al veel over gelezen..heeft iemand ervaringen met Larvex ?
En zou dit product schadelijk zijn voor een konijntje dat los in de tuin loopt ?
Bedankt al voor de hulp
De eerste vraag is hoeveel last je hebt van de engerlingen.
Zitten er massaal veel zodat je gazon wordt gescalpeerd en de kraaien en eksters overgaan tot totale vernietiging van je gazon op zoek naar het lekkers? (hadden wij voor)
Of vind je er nu en dan één zonder veel erg voor het gazon. (zoals het nu bij ons is)
Bij dat laatste moet je volgens mij helemaal niet ingrijpen. Die kevers zijn ook welkom zolang ze met niet teveel tegelijk komen (zoals de Duitsers).
Bij dat eerste zal er weinig kruid tegen gewassen zijn. Het enige wat je dan kan doen is volgend voorjaar de gazon volledig opnieuw (laten) aanleggen en daarbij zeer uitvoerig gebruik maken van grondbewerkingsmachines om zoveel mogelijk engerlingen mechanisch te vernietigen. En dan hopen dat het daarna beheersbaar wordt.
Wat dat product Larvex betreft:
Ik ken het niet maar het lijkt me wel een interessante benadering van het probleem. Misschien begrijp ik het verkeerd maar ik denk dat het product smaakstoffen meegeeft aan het gras, in dit geval van look, zodat de engerlingen de graswortels niet meer als hun voedsel herkennen. Geen idee of het werkt maar wel een originele en natuurvriendelijke benadering.
Jouw konijn lust dat gras dan misschien ook niet meer, maar het zal er niet aan doodgaan.