menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Engerling ?

Ga naar meest recente reactie

evi

Evi

Kan iemand mij zeggen of dit een engerling is ?
Hartelijk dank
maandag 1 februari 2021 - 20:56
LT

LT

Foto?
maandag 1 februari 2021 - 20:58
evi

Evi

Sorry, foto vergeten.

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 1 februari 2021 - 21:04
LT

LT

Ja, een engerling
maandag 1 februari 2021 - 21:16
PeterC

PeterC

Inderdaad. Geen twijfel. Dat is een engerling.
maandag 1 februari 2021 - 21:24
evi

Evi

Ok, geen goed nieuws dus.
Ik heb er nu al veel over gelezen..heeft iemand ervaringen met Larvex ?
En zou dit product schadelijk zijn voor een konijntje dat los in de tuin loopt ?
Bedankt al voor de hulp
dinsdag 2 februari 2021 - 20:00
PeterC

PeterC

De eerste vraag is hoeveel last je hebt van de engerlingen.
Zitten er massaal veel zodat je gazon wordt gescalpeerd en de kraaien en eksters overgaan tot totale vernietiging van je gazon op zoek naar het lekkers? (hadden wij voor)
Of vind je er nu en dan één zonder veel erg voor het gazon. (zoals het nu bij ons is)

Bij dat laatste moet je volgens mij helemaal niet ingrijpen. Die kevers zijn ook welkom zolang ze met niet teveel tegelijk komen (zoals de Duitsers).

Bij dat eerste zal er weinig kruid tegen gewassen zijn. Het enige wat je dan kan doen is volgend voorjaar de gazon volledig opnieuw (laten) aanleggen en daarbij zeer uitvoerig gebruik maken van grondbewerkingsmachines om zoveel mogelijk engerlingen mechanisch te vernietigen. En dan hopen dat het daarna beheersbaar wordt.

Wat dat product Larvex betreft:
Ik ken het niet maar het lijkt me wel een interessante benadering van het probleem. Misschien begrijp ik het verkeerd maar ik denk dat het product smaakstoffen meegeeft aan het gras, in dit geval van look, zodat de engerlingen de graswortels niet meer als hun voedsel herkennen. Geen idee of het werkt maar wel een originele en natuurvriendelijke benadering.
Jouw konijn lust dat gras dan misschien ook niet meer, maar het zal er niet aan doodgaan.
woensdag 3 februari 2021 - 20:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).