Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Helemaal nieuw hier en nog behoorlijk groen achter de oren, toch op het vlak van moestuinieren ????
Ik ben Steven 37 jaar en woon in Wevelgem. Ik ben bezig met het maken van verhoogde bedden om groenten en fruit te gaan kweken. Het is ook mijn bedoeling om hier en daar wat fruitstruiken en mss zelfs een druivenrank te laten groeien. Maar mijn bedden meten 500x800x3000 en ik heb geen grond over om deze te vullen. Nu is de vraag.
Goede zwarte grond, eventueel verrijkt met compost.
Nooit ongezien zwarte grond kopen maar altijd ter plekke gaan kijken. De handel in grond kun je een beetje vergelijken met de handel in tweedehands auto dus oppassen is het devies. Voor je het weet krijg je zwarte grond geleverd die vol zit met wortels van kweekgras, zevenblad en paardenstaart.
Dag Steven, voor groentebedden kan je de Ruth Stout methode toepassen , op Youtube kan je alle info vinden, minder wieden, minder bewateren, geen spitwerk, gewoon de natuur laten werken voor je.