Je hebt een mooie mix gekozen, die ook heel wat diertjes gaat lokken en ondersteunen.
Ik zou er, uit het voorstel van Jdcoster, sleedoorn aan toevoegen, omdat die, vroeg in 't jaar, zo'n mooie bloesems heeft, die voor de eerste hommels (koninginnen!) zo belangrijk zijn. In de vroege winter leveren de bessen extra eten voor vogels (of voor een eigen likeurtje).
Sleedoorn en krentenboompje kleuren mooi in de herfst. Je zou, zoals Dany aangeeft, ook in de zomer wat extra kleur kunnen toevoegen, bv. met die donkerbladige vlierstruiken.
Een al dan niet stekelige hulst, zoals WiPe voorstelde, voegt in de winter een extra groen accent toe. Maar als je stekelige planten geen probleem meer vindt, zou ik onze streekeigen hulst (Ilex aquifolium) aanbevelen.
't Is een kwestie van smaak, maar als je stapsgewijs de hoge planten achteraan zet en de lage vooraan, krijg je een wat beklemmend amfitheater gevoel.
Zelf vind ik het mooier wanneer de hoogte zowel in de diepte als in de breedte varieert. Dat oogt ook veel natuurlijker.
Als je de hoge planten achteraan zet, weet dan dat het veldwetboek bepaalt dat hoogstammen minstens op 2 meter van de perceelgrens moeten staan. (Je eigen gemeente kan strengere normen opleggen.) Meidoorn kan zo'n 10m hoog worden...
En misschien wil je wel een hogere, bredere boom vooraan. De zomers dreigen warm te worden. Wat schaduw van bv. een kers om onder te zitten is dan mooi mee genomen.
Heb je de Plantengids hier al gevonden (
https://www.tuinadvies.nl/plantengids)? Daar kun je gemakkelijk wat meer info opzoeken over de planten die je voorkeur hebben. O.a. dus ook hoe hoog ze kunnen worden.
Volwassen bomen en struiken zullen een pak breder zijn dan jonge plantjes die je koopt. Niet te dicht bij elkaar planten, dus.
Al zou je sommige planten, zoals de japanse kwee, de liguster of de sleedoorn en hulst, net wel in een dichtere groep kunnen planten. Dan worden het ideale nestplaatsen voor vogels, maar ook bv. vlinders zullen er graag gaan schuilen.
Ook leuk is een kronkelpaadje, bv. van het tuinhuis naar de hoek links. Daar zou je bv. een composthoop kunnen maken.
Als genoeg buren een paar gaten (+15cm hoog x +15 cm breed) in de omheining maken, krijg je misschien zelfs een egeltje op bezoek.
Allemaal uiteraard maar ideeën en suggesties. Jouw tuin is de jouwe.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Vervolgfoto's zijn zeker welkom.