Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
berny de catalpa begint nu bladeren aan te maken,is vroeger dan andere jaren.
Waarschijnlijk door het aanhoudend warme weer.
hieronder zie je de prunus nigra met in het voorjaar roze bloesem voor de boom in blad komt.
Gr Esem,
Heeft die boom altijd paarse bladeren of is het in de zomer groen en in het najaar paars?
(nigra - ik neem aan dat het altijd paars is)
Wat de catalpa betreft, vind ik het jammer dat die zo laat z'n bladeren krijgt. Dan is het huis van de buren zo lang zichtbaar, en het is juist de bedoeling van die boom om dit huis wat te verstoppen...
berny, deze boom staat het hele jaar in een paars jasje,maar voor hij/zij zijn jasje aanterkt is deze getooid met kleine rose bloesem.
Gr Esem,
Ik heb hem in de tuin staan en is voor vele bezoekers van de tuin een echte blikvanger,tijdens de opentuindagen.