Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wegens verbouwingswerken aan ons huis, moesten ook verschillende struiken en planten verwijderd worden. Gezien er enkele mooie grote azalea struiken in de tuin staan en ik deze graag zou behouden, vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn deze te verplaatsen.
Kinnen jullie me enkele tips geven bij het verplanten van deze struiken?
Wacht ik hiervoor beter tot in de herfst? Of kan dit nu ook al?
Azalea's hebben een fijn vertakt wortelgestel en kunnen daardoor eigenlijk altijd verplant worden. Steek ze uit met een flinke wortelkluit en blijf ze nog royaal water geven deze zomer.
In het plantgat, rond de wortelkluit brengt u best een laag fijne compost of potgrond aan.
Die zullen daar veel meer van te lijden hebben. Als het even kan, wacht daarmee tot november, en zelfs dan nog moet je ze volgende zomer geregeld water geven, tenzij de bodem daar steeds vochtig blijft.
Zoals hierboven geschreven gaat het verplanten van Azalea nu wel.
Maar met compost zou ik toch oppassen en ook met met gewone potgrond wegens een te hoge ph.
Gebruik dan liever potgond voor zuurminnende planten of bladgrond indien je daar kan aan geraken.