menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stro gebruik in tuin

james

James

Hoi,

Ik hoor zo nu en dan van mensen dat het goed is stro te gebruiken in een tuin, aan de voeten van de planten en in een moestuin zodat de grond vochtig blijft.

Wat weten jullie hiervan?

Groet Camille
zaterdag 15 maart 2014 - 15:26
cee

Cee

ja hoor,

Stro kan inderdaad handig zijn, vooral als je het liggen hebt als afvalproduct van dieren die je hebt. ik gebruik het stro dat ik uit m'n kippehok en geitestalletje haal bij het verversen.

dat stro kan je dan als mulch gebruiken tussen de planten in je border, dat gaat verdroging van de grond inderdaad tegen. Het zorgt er ook voor dat onkruid minder makkelijk kiemt.

Als je heel ver wilt gaan kan je het ook gebruiken om aan permacultuur te doen, maar daar zijn anderen die daar veel beter over kunnen vertellen...

Dus stro kan best handig zijn, maar grasmaaisel bijvoorbeeld evengoed, of gehakseld hout, wat voor de één afval is, is voor een tuinliefhebber die niet van bemesten houd een middel om je planten op een natuurlijke manier "mest" te geven. Het volgt hetzelfde principe als je composthoop, maar dan veel trager, de voedingstoffen komen dus over een lange termijn vrij...

Bij mijn stro zit er ook effectief geite en kippemest tussen, wat het nog net iets interessanter maakt om het in je borders te gebruiken... Al moet je met kippemest wel opletten, die is eerder aan de agressieve kant en kan je plant bij verkeerd gebruik evengoed fataal worden...
zaterdag 15 maart 2014 - 23:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).