Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Midden in onze tuin hadden wij een soort terras liggen dat we weg wilden. Dat terras was redelijk overdreven gefundeerd waardoor ik een serieuze put heb moeten maken om alles er uit te krijgen.
Ik heb deze put dan gevuld, gebold, nog wat opgevuld tot alles ongeveer gelijk lag en nog eens gebold.
Nadien heb ik ingezaaid en het gras kwam vrij snel uit maar na de vele regen heb ik nu gemerkt dat het nieuwe stuk serieuze putten vertoond (waarschijnlijk op sommige plaatsen weggezakt door de regen).
Hoe krijg ik dit nu opnieuw mooi vlak?
Mag ik gewoon de putten wat opvullen met grond? Groeit het gras dan gewoon door die grond?
Alvast bedankt
als het een klein ondiep putje is dan doe ik het (ook om de tuin wat platter te krijgen voor de grasmachine). Maar als het dieper is dacht ik dat je de zoden moet uitgraven, opzijleggen, dan putje vullen en zoden terugleggen. Over het moment weet ik niet veel, maar ik zou denken dat je nu moet wachten tot na de winter.
Hopelijk krijg je ook nog een professioneler reactie, wxant ik ben maar een amateurtuiniertje.
Met bollen bedoel je waarschijnlijk rollen met een tuinrol.
Daarmee krijg je diep losgemaakte grond nooit vast genoeg.
Niks gaat boven laag na laag aantrappen voetje naast voetje.
Ik zou wachten tot na de winter en dan alles herdoen want ik denk dat er nog wel meer verzakkingen zullen komen.
Leo