menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allround ziektebestrijder planten

Ga naar meest recente reactie

svanma

Svanma

gesloten
maandag 5 augustus 2013 - 10:59
Polplastron

Polplastron

Als al die planten bij jou ieder jaar ziek worden is dat een teken dat je grond niet goed is.

Viburnum wordt op een goede standplaats niet snel ziek, enkel bladluizen kunnen de struiken in het voorjaar ontsieren, maar de vogels en andere lossen dat probleem gratis, ecologisch en effici
maandag 5 augustus 2013 - 11:26
Bombycilla

Bombycilla

Zou graag maar 1 product, maximum 2 producten gebruiken, mss 1 voor ziekten en 1 inseceten?

Heb je zelf wel door hoe belachelijk je vraag is?
Gewoon alle insecten doodspuiten?
Te zielig voor woorden
maandag 5 augustus 2013 - 11:56
svanma

Svanma

ah ok, dus alles laten doodgaan als ze ziek worden. goede tip!
maandag 5 augustus 2013 - 12:20
Bombycilla

Bombycilla

Zou ik nog liever doen dan domweg alles doodspuiten,preventief tegen alles spuiten wat maar aan ONZE planten zit,hoe arrogant kan de mensheid worden.
Nog nooit van natuurlijke vijanden gehoord zeker,want die spuit je ook gewoon dood.
Hier wordt nooit gespoten en er gaat bijna nooit iets dood.
maandag 5 augustus 2013 - 13:28
jdcoster

Jdcoster

Als ze ziek worden ... . Maar je had het over preventief spuiten.

Je krijgt van mij nog een andere goede tip:
Rij eens een paar uurtjes met de fiets door een streek met veel natuurlijke begroeiing en kijk goed rond naar al de planten. Stel jezelf nu de vraag hoeveel er daarvan preventief noch curatief daarvan bespoten worden. Wel ... die planten bestaan al duizenden jaren.
Ik hoop voor jou dat jij zelf niet voortdurend geneesmiddelen neemt om niet ziek te worden want als dat dan toch eens zal gebeuren zullen ze niet meer helpen.

En ... je mag gerust vragen stellen, daar is dit forum voor, maar je moet ook tegen onze antwoorden kunnen
maandag 5 augustus 2013 - 14:57
Polplastron

Polplastron

Ik denk dat ik een gefundeerd, serieus en realistisch antwoord heb gegeven.

Maar ja ... als jij denkt dat alles doodgaat als het ziek wordt, tja ... dan heb ik vermoedelijk plastic planten in m'n tuin staan en dan raad ik jou hetzelfde aan!

Groeten,

Pol
maandag 5 augustus 2013 - 15:21
pplakke

Pplakke

komt het plots dat al je groen ziek is ?
maandag 5 augustus 2013 - 22:18
Polplastron

Polplastron

gesloten

Mooie manier van doen: eerst stel je een vraag, je krijgt daar een eerlijk antwoord op, reageert alsof het allemaal nonsens is en dan sluit je je eigen topic! Heel respectvol allemaal. Sorry, maar hier raak ik lichtjes ge
dinsdag 6 augustus 2013 - 16:08
sugar

Sugar

'Napalm' geeft ook vrij goede resultaten

Lees je reactie nog eens na. Je vraagt iemand om gratis advies en die schoffeer je dan zo?
woensdag 7 augustus 2013 - 15:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).