Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb vorig jaar in de late zomer druiven geplant. Ik heb er echter totaal geen ervaring mee. Nu lees ik op websites tegengestelde berichten over snoeien. Enerzijds lees ik dat je moet snoeien in winter en zomer, anderzijds dat je niet mag snoeien bij vorst. Dus hoe kan je dan in de winter snoeien? Door de erg lange winter van dit jaar,
Het heeft toch geen vier maanden naeen gevroren ?
Als je nu snoeit zullen die druiven veel vocht verliezen en daar onder lijden.
Ik zou een jaar overslaan tenzij de groei zodanig was dat het volgend jaar niet meer beheersbaar is en die kans is klein denk ik.
Eigenlijk zouden we foto's daarvan moeten zien om een zinnig antwoord te kunnen geven.
nu nog niet snoeien wachten tot het blad eraan zit
nu bloeden ze dood
de sapstroom is net op gang gekomen en bij de minste verwonding loopt het vocht eruit