menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon

Ga naar meest recente reactie

abutilon

Abutilon

Enkele plaatsen in het gazon vertonen witte grassprieten.Kan het een soort schimmel zijn en welk is er de oorzaak van,Dient het gras hiervoor behandeld te worden?
zaterdag 24 februari 2007 - 13:00
graszoden

Graszoden

Bedoel je witte toppen of wit pluis?, een foto zou handig zijn. Als het wit pluis is heb je waarschijnlijk fusarium/sneeuwschimmel.
Is het gazon zelf wit, dit zou een winterverschijnsel kunnen zijn, als het gras net gemaaid is en er komt een stevige nachtvorst dan kan het zijn dat het gras even last heeft (witte schijn over het gazon, meestal in strepen). In dat geval niets aan doen, dit komt weer goed.
zondag 25 februari 2007 - 02:40
abutilon

Tekst aangepast

Abutilon

Hopelijk brengt de foto een beter zicht op het probleem(zie volgende topic).Uit uw informatie meen ik te kunnen opmaken dat het geen sneeuwschimmel en ook geen winterverschijnsel is.
zondag 25 februari 2007 - 13:12
abutilon

Abutilon

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 25 februari 2007 - 14:46
Angelo

Angelo

ik ga dit topic volgen, want wij hebben net hetzelfde, en ik weet ook niet wat het is.
dinsdag 27 februari 2007 - 17:54
abutilon

Abutilon

Fijn Angelo,we zijn benieuwd wie ons kan helpen.
dinsdag 27 februari 2007 - 20:03
steven8600

Steven8600

heb je onlangs je gazon bemest of onkruidverdelger gestrooid?
donderdag 5 april 2007 - 03:40
abutilon

Abutilon

Er werd niet bemest en ook geen selektief herbicide gebruikt.Het verschijnsel vermindert naarmate de winter verstrijkt en er meer zon is.
zaterdag 7 april 2007 - 04:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).