Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een drie-, viertal weken geleden gras gezaaid op een kale plek in de tuin. Vermoedelijk door de vele regen, komt er nauwelijks iets uit, slechts her en der een grassprietje. Ik heb ook de indruk dat de grond door de vele regen is dichtgeslagen. Wat moet ik nu doen? De grond openharken en wachten, of helemaal niets doen en alleen maar wachten, of alles opnieuw inzaaien???
3 à 4 weken na zaaien zou deze tijd van het jaar het zaad toch moeten gekiemd zijn. De grondtemperatuur is redelijk goed.
Te diep gezaaid, oud zaad gebruikt of onlangs gespoten met een onkruidbestrijder misschien?
Ik zou gewoon herbeginnen.
Opnieuw beginnen is boodschap, zelfs traag kiemende gazonmengsels staan met deze regen en helaas niet warme temperatuur, toch al boven ts de 7 en 14 dagen, als het langer duurt zeker niet bij pakken blijven zitten en wachten tot onkruid bovenhand neemt maar nieuw zaad kopen en herbeginnen, misschien op verpakking eens kijken naar datum van productie of inpakdatum die graag recent is nbatuurlijk.
Succes