Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Aan de foto te zien is het mogelijk de kas vrijstaand op de meest zonnige plek in de tuin te plaatsen. Daarbij is het aan te raden zowel de deur als ook een eventueel raam níet op de windrichting te plaatsen (meestal west) .Direct rondom de kas (indien bedoeld voor het kweken van plantjes en groenten) moet geen beplanting staan hoger dan 30/40 cm om optimaal licht te vangen. Op enige afstand van de kas kan ter bescherming een windvanger worden geplaatst. Dat kan b.v een te snoeien populierenhaag zijn of andere boomsoorten die ook in fruitboomgaarden gebruikt worden als windscherm. Laat daarbij de oost- en zuidzijde van de kas geheel vrij (opwarming door de ochtendzon) Ten noorden en evt. westen van de kas heeft de voorkeur voor het aanplanten van een haag of plaatsen van een schutting.
Ik heb in de mijne potgrond, koemest en bodemverbeteraar gemengd.
Het eerste jaar heb ik er ook wat zand door gedaan omdat ik met zware kleigrond zit maar lijkt mij dit jaar niet nodig.
Als je deze 3 er in mengt zit je goed als basis, afhankelijk van het type groenten kun je nog altijd bemesten naar de wensen van de plant (eigen keuze natuurlijk)
bvb: kolen hebben graag wat beendermeel (als ik het goed heb onthouden)