Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vruchtbare Kempense zandgrond met(helaas) op ongeveer 1m diepte(variabel) een dikke leemlaag waardoor op een aantal plaatsen verzadigde natte grond.
Hier wil ik een houtwal(br=6m,l=70m) aanplanten met struiken en bomen(bladverliezende en wintergroene).
Welke komen hiervoor in aanmerking?
Alle wilgen soorten doen het heel goed op natte grond.
Ik weet niet hoe hoog die bomen mogen worden maar Essen doen het ook goed in natte grond, maar die worden heel hoog. De vorige eigenaars hebben hier Essen aangeplant zonder er aan te denken dat die bomen veel te groot worden voor zo'n tuintje. Ergens op internet had ik gelezen dat Essen vroeger, net als wilgen, gebruikt werden om weides en akkers af te grenzen en dat die Essen ook werden geknot.
Sinds 2 jaar knotten we dus die Essen en dat gaat prima.
Ook Elzen gaan goed op een natte grond.
Als je geen echte bomen wilt maar eerder een houtkant, kan je laag plantgoed kopen en een paar jaar na het planten insnoeien tot op 20 cm. De planten zullen terug uitlopen in struikvorm. Als je vindt dat ze na enkele jaren terug te hoog worden kan je opnieuw insnoeien. Zo blijven ze binnen de perken met een minimum aan werk.
Annemie
Wat dacht je van hazelaars, daar heb je in de herfst ook nog lekkere noten van.
Mijn schoonbroer woont in Belzele, dat is daar zware natte grond en de hazelaars in zijn tuin doen het heel goed.
Zie ook deze link naar Natuurpunt Limburg: http://www.natuurpuntlimburg.be/%7B22A219A8-C913-48A7-A7F5-963A07E20675%7D.html