menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwarte grond aanvullen

Eckhorn

Eckhorn

Hallo tuinliefhebbers!

Zijn jullie ook allemaal aan 't genieten van mooiste seizoen van het jaar? Ik in ieder geval wel!

Door al dat mooie weer beginnen de vingers wel serieus te kriebelen hoor. En nu heb ik toch een serieus jobke in het vooruitzicht.
We gaan hier onze voortuin onder handen nemen. Nu ligt er alleen nog gele grond. Ik dacht eraan om die af te graven en zwarte grond aan te voeren.
Hoe dik zou die laag zwarte grond moeten zijn om een mooie gezonde voortuin te kunnen aanplanten?

Groetjes

eckhorn
zaterdag 23 april 2011 - 19:24
lam

Lam

het grondpakket moet minimaal 20 cm zijn.Neem schone grond met een schonegrond verklaring.Dit is een officieel formulier welke bij elke geleverde vracht grond moet zijn. Het voorkomt veel problemen in de toekomst. Met een verklaring blijft de verantwoording bij de leverancier van de grond.
Veel succes met de warmte en het voorgenomen werk.
Lam
zaterdag 23 april 2011 - 21:47
Eckhorn

Eckhorn

Hoi Lam,

Bedankt voor je antwoord.
Dus 20 cm is voldoende?
Zo'n schonegrond verklaring, is iets Nederlands denk ik. Hoe het hier in Belgë heet weet ik niet, maar er zal vast ook wel zoiets bestaan neem ik aan.

Groeten

eckhorn
zondag 24 april 2011 - 20:35
lam

Lam

20 cm is het minimale, meer is altijd beter.
Probeer het onderste gedeelte te mengen met de ondergrond, dit beter voor de doorlatendheid van de grond.
Hoe het met de grondverklaringen in Belgie is weet ik niet. Al is alles is er wel veel veranderd met 1 januarie j.l. .
Groeten.
Lam
zondag 24 april 2011 - 21:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).