Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoe kan je het beste na het grasmaaien de onderkant van de grasmachine zuiver maken?
Het gras is dan altijd aangekoekt aan de onderkant... moet ik echt met hout ofzo er af krabben.
Er moet toch een gemakkelijkere manier bestaan, niet?
ja normaal gesproken wel of je moet het al van weken terug erop hebben zitten.dan moet je hem eerst even met een stok of iets dergelijks schoonkrabben,en dan gewoon na elke maaibeurt afspuiten.
Als je elke keer na gebruik je machine reinigt dan heb je genoeg met bv. een handborstel om het gras te verwijderen.
Anders heb je een paletje of spatel nodig zoals student zegt.
Schoonmaken na ieder maaibeurt scheelt veel werk.
De eerste keer (als het lang geleden is) is het meeste werk.
Met een spatel schoonmaken, bij ons in de werkplaats gebruiken we een milieubewust schoonmaakmiddel kan verdunt worden van 1/10 tot 1/100 wij gebruiken meestal 1/50.
Even inspuiten en met een verfkwast lekker schoonmaken, laten intrekken (niet laten opdrogen) en dan kan je het zo met een doek wegwrijven.
Als alles droog is spuiten wij het maaidek aan de onderkant in met siliconen hierdoor gaat het gras minder snel hechten.
Schoonmaakmiddel is onverdunt verkrijgbaar in 500ml en 1000ml.
Ik maak het na iedere maaibeurt schoon maar het gras kleeft er echt hard tegenaan.
Ik maak het met een spatel zuiver.
Het is wel een mulch maaier, misschien dat daardoor het gras harder blijft hangen?
Met een schoonmaakmiddel heb ik nog niet geprobeerd. Gaat dit beter?
Als je het maaidek met siliconen inspuit, is dit niet onmiddellijk verdwenen bij de eerste stukken maaien?