menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis planten

ALFIrE

ALFIrE

hallo,

gisteren heb ik een aantal clematissen gekocht, en inmiddels geplant.

ieder plantje stond in een potje met een 3-tal bamboestokjes.

doe ik best die stokjes weg en leid ik de planten aan het betonijzer, of laat ik die stokjes beter nog staan (tot ze groter zijnà)
mvg
tom
donderdag 29 april 2010 - 19:10
lam

Lam

het planten van Clematissen , vraagt wel enige aandacht , er moet aan enkele zaken aandacht geschonken worden.
Clematiisen zijn kalkminnend, dus doe een paar brokken kalkzandsteen in het plantgat erbij. Het belangtrijkste is wel dat een Clematis geeen zonlicht op de voet wil hebben, men vangt dit op door een dakpan half in te graven ,die dus het zonlicht op de voet van de clematis voorkomt , het kan ook een plant zijn die met er voor plaatst.
Laat het steunmateriaal bij de Clematis staan tot de plant gaat groeien en zich zelf gaat hegten , aan het aangeboden steun materiaal.

Veel pelezier, van je keuze.

Lam
donderdag 29 april 2010 - 21:13
rombaft

Rombaft

persoonlijk doe ik die stokjes weg en leid ik de clematis direct naar haar vaste klimplaats.

Die dakpan, tja, het is niet alleen geen zicht, het bellemmert ook de regen en dus watertoevoer, persoonlijk ben ik meer voor een plantje voor de wortel, eveneens gewoon rond de plantvoet wat schors aanbrengen is evengoed
vrijdag 30 april 2010 - 13:09
ALFIrE

ALFIrE

dank voor de antwoorden!

ik heb lavenelplantjes besteld, dewelke als een haagje voor de clematis geplant zullen worden.

clematissen zijn geplant in een mengsel zwarte aarde / potgrond / compost / koemest / vivimus.

ze lijken het goed te doen! de meeste hechten zich nu al aan de betonijzers. de miss bateman heeft me al verrast met haar gote witte bloemenn.
dinsdag 4 mei 2010 - 12:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).