menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grond ploegen

Ga naar meest recente reactie

vwoman

Vwoman

hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een leuk huis met een nog kale en grote tuin. momenteel staat er veel kruid in en deze heb ik allemaal verwijderd...

mijn probleem is nu dat ik de grond wil omploegen voor het zaaien van gras maar de tuin is zodanig groot dat ik het niet direct zie zitten om het manueel te doen. Ik weet dat er machines bestaan om dit te doen.
een bijkomstig probleem is dat alles die van en naar de tuin moet door mijn huis moet passeren en ik heb schrik dat zo'n grondploeg niet door mijn deur zal kunnen.
bestaan er kleine versies van zo'n machines en zoniet is er een andere mogelijkheid om mijn grond snel om te ploegen??

Kan gras deze tijd van het jaar nog gezaaid worden?
donderdag 1 oktober 2009 - 12:05
Maxession

Maxession

Zoek eens op grondfrees of ploegmachine op google en je zult een aantal 1-mans elektrische/benzine ploegjes kunnen vinden.
donderdag 1 oktober 2009 - 12:19
charelke

Charelke

Ploegen zou ik dan niet doen ,prbeer iemand met een smalle bakfrees te vinden dat krijg je wel door de deur.
grts
Charelke
donderdag 1 oktober 2009 - 14:48
ALFIrE

ALFIrE

er bestaan ook kleine freesmachines die je kan huren
(boels, eurorent, huurland,...)

gras zaaien kan zeker nog!

wij hebben vandaag gras (laten) zaaien
donderdag 1 oktober 2009 - 16:43
deHaan

DeHaan

Ik heb wel een ploeg die door een deur kan, maar ja, die afstand.
donderdag 1 oktober 2009 - 21:32
JovanDreumel

JovanDreumel

Er bestaan tuinfreesjes, die omgebouwd kunnen worden tot een ploegje en die kunnen gemakkelijk door een deur.
zaterdag 3 oktober 2009 - 17:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).