menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten geschikt

ALFIrE

ALFIrE

hallo,

ik ben volop bezig met de heraanleg van ons tuintje.

bedoeling is om achteraan houten palen te plaatsen, met betonijzernetten. deze komen op een goede meter afstand van de huidige tuinafsluiting, zodat ik ons compostvat daar kwijt kan.

graag hadden we klimplanten met bloemen laten groeien over die betonnetten, bv clematis, akebia, lonicera, passiflora.

maar:
1. zal dit wel "dicht" groeien, zodat het compostvat niet meer zichtbaar is na verloop van tijd?
2. betonnetten die ik via mijn werk kan kopen hebben mazen van 15cm > is dit doenbaar voor dergelijke klimplanten?
dinsdag 22 september 2009 - 08:01
annis

Annis

Dit zal op ten duur wel dicht groeien. Je zult alleen moeten kijken dat je er ook een paar groenblijvers bij hebt anders is het s'winters toch nog doorzichtig. Bij de Clematis zou je bv. een C. armandii deze is groenblijvend maar in strenge winters zoals afgelopen winter zou hij kunnen doodvriezen.Bij de Lonicera de L. henryi groenblijvend en goed winterhard. Bij de Passiflora gaat het ook om de winterhardheid bv. P. caerulea niet altijd wintergroen is een snelgroeier.
Als je eenmaal een groene wand hebt kun je er altijd klimmers tegen aan zetten die niet wintergroen zijn.
Je kunt er ook nog altijd klimop tegenaan zetten.

groetjes @nnis
dinsdag 22 september 2009 - 09:20
miriam

Miriam

ja ik heb hier al een paar keer voorbeelden gegeven van een muur en beklimming
ik heb hier de passieflora ,clematis montana,ook klimop,.
dus vraag maar eens als je nog een fotoke wilt zien
dinsdag 22 september 2009 - 12:07
ALFIrE

ALFIrE

dank voor de bruikbare antwoorden.

ik was idd van plan om groenblijvers te combineren.

blij dat ik mijn compostvat niet meer zal zien!
donderdag 24 september 2009 - 15:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).